בעצרת לציון 35 שנים להיווסדו של ארגון הטרור חמאס, הוצג נשק התבור שנטען כי שייך לסגן הדר גולדין ז"ל שנלקח בשבי חמאס בשנת 2014, הפרשן לענייני ערבים צבי יחזקאלי ('חדשות 13') שוחח הבוקר (שישי) עם ניסים משעל ב-103FM והתייחס לדברים.

משפחתו של הדר גולדין זועמת: "אף אחד לא דיבר איתנו, מתייחסים לשבויים בזילות"

"זו לוחמה פסיכולוגית", הצהיר בפתח דבריו, "עניין שינוי התודעה זה מה שיש לחמאס ביד היום כשהוא כלוא ברצועת עזה. הוא אומנם ייצא את הטרור לגדה, אבל באיזשהו מצב הוא ממולכד".

כשנשאל האם הם מאמינים שהם יכולים לתבוע מישראל שחרור אלפי שבויים כמו בעסקת שליט, השיב: "החברה הישראלית, מערכת הביטחון, וההנהגה התפכחו מהסיפור הזה. אנחנו רואים את הטרור שקרה בעקבות כל משוחררי שליט - ראה יחיא סנוואר, בכיר המשוחררים ומבינים שזה לא יכול לקרות". 

לטענתו הסיבה שהמשא ומתן תקוע היא עצם העובדה שישראל לא תשחרר המוני מחבלים תמורת השבויים. "הטענות של המשפחה שישראל לא עושה מספיק זה נכון, גם לחטוף בנים של בכירי חמאס ישראל לא ניסתה לעשות".

"החמאס היום הוא נציגו הלגיטימי של העם הפלסטיני יותר אפילו מהרשות הפלסטינית, הוא גדל וצמח אחרי לא מעט טעויות בסיסיות של ישראל", ציין.

לדבריו, הטעות הראשונה היא תמיכה בחמאס, "שנת 1982 עד 1987 עד שחמאס הכריז על הג'יהאד כשלו ישראל תמכה בחמאס ואף הקימה לו מסגדים בעזה כי היא חשבה שזה יהיה כוח שיתנגד לאש"ף. לאחר מכן כשהוא הכריז על הג'יהאד ב־87 אנחנו קיבלנו תנועה ג'הדיסטית אלימה שלא מקבלת את קיומנו, וזו ההצלחה של חמאס".

סייעה בהכנת הכתבה: עדן בן ארי, 103FM