ראש ממשלת ישראל יאיר לפיד והרמטכ"ל רב אלוף אביב כוכבי הגיבו היום (שני) לדבריו של ראש מועצת שומרון יוסי דגן, שהאשים את דובר צה"ל רן כוכב מוקדם יותר ואמר כי הוא "הפך את דו"צ למפלגת שמאל קיצוני". השניים גיבו את כוכב, והרמטכ"ל תקף: ״כל ניסיון לקשור בין דו״ץ לפעילות פוליטית, הינו חלק מקמפיין מכוער שעליו להיפסק באופן מיידי ואין לו מקום״.

כוכבי הוסיף כי "צה״ל ישאר צבא ממלכתי הוא חייב להישאר מעל לכל דעה ומחלוקת פוליטית״.

מטעמו של לפיד נמסר: "נותנים גיבוי מלא לדובר צה"ל תת-אלוף רן כוכב מול הניסיון המחפיר לגרור אותו למחלוקת הפוליטית. זהו חלק מנסיון מסוכן לאיים על צה"ל ולהכפיף אותו לאינטרסים פוליטיים צרים. כל מי שצה"ל יקר לליבו צריך לצאת נגד מסע השיסוי המכוער הזה".

שר הביטחון בני גנץ, הגיב גם הוא ופרסם בחשבון הטוויטר שלו: ״הניסיונות לגרור את צה״ל, ובפרט את דובר צה"ל, לתוך השיח הפוליטי - פסולים ומסוכנים. למפקדי צה״ל יש את האחריות והסמכות הבלעדית לקבל את ההחלטות הפיקודיות. אני מגבה את הרמטכ״ל ואת דובר צה״ל, ומצפה מכלל אנשי הציבור לשים שביל אש בין הפוליטיקה לבין צה״ל״.

דגן השיב להתבטאויות: "ראש הממשלה המודח יאיר לפיד לא יצליח לסתום לי את הפה. לפיד הוא פוליטיקאי שצומח מתוך שנאה לציבורים שלא חושבים כמוהו, פוליטיקאי שהשמיץ ומפיץ שנאה שוב ושוב כנגד החרדים, מתיישבי יו"ש, אנשי ליכוד, ציבורים שלא חושבים כמוהו. לא פוליטיקאי כזה כמו ראש הממשלה המודח לפיד ולא אף פולטיקאי אחר יסתמו לי את הפה. אני מגן ואמשיך להגן בעוז על שמם של תושבי יו"ש וכבודם. ודובר צה"ל פוגע בהם שוב ושוב".

עוד התייחס ראש מועצת שומרון לדברי הרמטכ"ל וקרא לו להורות על בדק בית ביחידת דובר צה"ל: "אני מאוד מכבד את הרמטכ"ל, אבל גם הוא יודע שמשהו ביחידת דובר צה"ל לא עובד נכון. אני קורא לרמטכ"ל לעשות בדק בית ביחידת דובר צה"ל. במתכונתה הנוכחית צריך לסגור אותה ולפתוח אותה מחדש. הודעת ההשתקה הזו, שפורסמה ע"י יחידת דובר צה"ל היא נסיון שלא יצלח להתחמק מהביקורת העניינית החריפה שיש בציבור על דובר צה"ל שתחת פיקודו יחידת דובר צה"ל פוגעת שוב ושוב בהתיישבות ביו"ש וגוררת את צה"ל ואת הרמטכ"ל עצמו לבוץ הפוליטי".

דגן המשיך ואמר: "הפרסום המדהים של צחי דבוש ועמית סגל על פרסום האמירות הפוליטיות הקיצוניות של חיילים ביחידת דובר צה"ל, מצטרף להתנהלות ארוכה וחמורה של דובר צה"ל בשנה האחרונה מול ההתיישבות ביו"ש. רק לפני מספר שבועות התעוררה סערה ציבורית לאחר שדובר צה"ל הוציא באיחור ניכר הודעת גינוי מרוככת שכינתה פעילי שמאל קיצוני שפורסם תקפו חיילים בשם: 'אזרחים ישראלים', זאת בזמן שבהודעות דוברות של דובר צה"ל לאחר שנער מהשומרון נחשד בתקיפת חייל או לאחר שהודפס שלט ע"י שני נערים מההתיישבות כנגד מפקד פיקוד המרכז הקפיד דו"צ להשתמש 'מתיישבים' תוך הכללה. כך הפרסומים השערורייתיים שלו כנגד האמירה שצה"ל וההתיישבות חד הם, שנאמרה במסיבת יום ירושלים בישיבת ההסדר באלון מורה - מקום צבאי - כשלעומת זאת אמירות זהות ממש על שההתיישבות בעוטף עזה וצה"ל חד הם בטקסים בעוטף פורסמו בצורה מפרגנת ומכבדת".

בסיום דבריו, סיכם דגן: "דובר צה"ל מתנהל בצורה שפוגעת באמון הציבור בצה"ל מפלג את העם ומכניס את הרמטכ"ל שוב ושוב לבורות פוליטיים. הרמטכ"ל חייב להורות על בדק בית. ולראש הממשלה המודח יאיר לפיד אני אומר: לעולם לא תסתום לי את הפה, לא לי ולא לחצי מליון האזרחים תושבי יו"ש".