אמש בשעות הלילה המאוחרות, קיבלו חיילי מילואים רבים שיחת טלפון המדמה קריאת הקפצה למילואים. הבוקר התברר כי הקריאה לא אמיתית ולא יצאה בהוראת הצבא, אלא מקורה בתקלה. מאיר אמר, מילואימיק באוגדת עזה שקיבל גם הוא את שיחת הטלפון המדאיגה, שוחח היום (חמישי) עם גדעון אוקו ב-103FM ותיאר את חוויתיו באירוע.

"בשעה 12 בלילה הטלפון צלצל פעמיים", מספר מאיר. "אני עונה ומצפה לשמוע את החייגן. הוא מבקש ממני להזדהות בשם שלי הפרטי, במספר אישי, ומאשר את המספר האישי. אני מנתק ומקבל עוד פעם שיחת טלפון, ואז היה איזשהו דיבור ופשוט התנתקה השיחה, אמרתי 'או שזה תקלה, ואם יקראו עוד פעם אז אנחנו נענה ונצא'. היו שתי שיחות, פעם אחת זה היה הזדהות ופעם שנייה זה היה דיבורים כאלה לא מובנים, וזהו".

תקלה מבהילה: אלפי חיילי מילואים קיבלו שיחה מחייגן החירום של צה"ל הלילה

בשלב זה, מאיר כבר דמיין בראשו את עזיבתו הקרבה לטובת חובת המילואים והכין עצמו לפרידה מבני ביתו. "כבר חשבתי איך אני נותן את הנשיקה לילדים ולאשתי, אורז את התיק ויוצא לדרך".

רק בשעות הבוקר, הבין מאיר כי מדובר בקריאת שקר: "קראתי שהיתה תקלה בחייגן ואז תיארתי לעצמי אולי שזו תקיפת סייבר או משהו, כי בדרך כלל מחייג החייגן, אתה מזדהה ואז הוא אומר לך 'עליך להתייצב' או שהוא אומר לך שזה תרגיל, פה לא נאמר שום דבר".

בתגובה לשאלה איך עובד החייגן, מסביר מאיר כי "יש הודעה מוקלטת כזאת שאתה מזדהה ומקיש מספר אישי וצריך לאשר את המספר האישי ואז הוא מזהה אותך".

מאיר ממשיך ומספר שרבים מחבריו קיבלו הודעות דומות, אבל רק לקראת הבוקר הבינו שמדובר בתקלה.

"גורם רשמי דיבר איתכם?" שואל אוקו.

"מאז הלילה לא שמעתי ממנו (מהחייגן)" משיב מאיר בשלילה.

למרות הטעות המצערת שהעלתה חשש חסר טעם בקרב משרתי המילואים, הדגיש מאיר: "אני תמיד מוכן לצאת למילואים, זה דבר שמצופה מכל חייל מילואים שמשרת את מדינת ישראל. בסופו של יום זה הבטחון האישי של כל אזרח במדינת ישראל. אני עושה מילואים בגזרת אוגדת עזה, באיו"ש, כל פעם זה יכול להיות במקום אחר".

סייעה בהכנת הכתבה: נויה חסון 103fm