אזהרה חריגה: ראש המוסד דוד ברנע נאם היום (חמישי) בטקס מצטייני המוסד בבית הנשיא בירושלים והתייחס לאתגרים הביטחוניים הניצבים בפני ישראל, בהם איראן. ברנע הזהיר: ״אנו מתריעים על כוונות עתידיות של איראן, אותן הם מנסים לשמור באופן חשאי, להעמיק ולהרחיב אספקת אמל״ח מתקדם לרוסיה, להרחיב את פרויקט העשרת האורניום ולהעצים את פגיעתם במדינות מוסלמיות ידידותיות באזור בדרכים שונות״.

בפתח דבריו אמר ברנע: "בחודשים האחרונים אנו מזהים תהליכים מסוכנים, מאיימים, חלקם מתריסים, מצידה של איראן. איראן מקצינה ומגבירה נסיונותיה לבצע פיגועי טרור, אותם אנחנו בולמים מידי יום, בכל רחבי העולם. אנחנו לא מופתעים מעזות המצח של המשטר האיראני, שבזמן שזרוע אחת שלו שולחת דיפלומטים איראנים לווינה למו״מ על הסכם עם המעצמות, זרוע שנייה שלו שולחת טרוריסטים איראנים להרוג חפים מפשע ברחבי העולם, רק בשל היותם ישראלים או יהודים. 

"התרענו שאיראן תבחר צד ותסייע לרוסיה, ואכן נשק מתוצרתה הגיע לאחר תחילת המלחמה לידי הרוסים. העמדנו באור המציאות את מועד אספקת האמל"ח לרוסיה למרות השקרים שנשמעו מכיוונה של איראן. לנו השקרים האיראנים אינם חדשים. אנחנו הרי עדים לשקרים המכונים ״התיקים הפתוחים״ שעד היום העולם לא קיבל להם כל הסבר. אל תטעו, גם היום, באופן אבסורדי, קיימים גורמים במערב אשר קוראים לחתום עם איראן על הסכם תוך התעלמות בוטה מהשקרים האיראנים המצויים בתוך ההסכם עצמו.

"אנו מתריעים גם היום על כוונות עתידיות של איראן, אותן הם מנסים לשמור באופן חשאי, להעמיק ולהרחיב אספקת אמל״ח מתקדם לרוסיה, אנו מתריעים על כוונות להרחיב את פרויקט העשרת האורניום, ומתריעים על כוונותיהם להעצים את פגיעתם במדינות מוסלמיות ידידותיות באזור בדרכים שונות.

"היחידים שלא הופתעו מהמהלכים הקודמים ומאלו המתוכננים היום אלו אנחנו, זו קהיליית המודיעין הישראלית, לא רק בגלל המודיעין שלנו אלא גם בשל ההיכרות המעמיקה שלנו עם ניסיונות ההונאה המתמשכים של איראן. האיראנים ימשיכו להעמיד פנים של מדינה נורמלית, ובמקביל יממשו מדיניות הרס, טרור, ופגיעה ברוטאלית וקיצונים באזרחים שלהם, ללא אבחנה רק לשם שרידות המשטר. האם זו המדינה שהעולם החופשי מעוניים לחתום איתה על הסכם כלשהו?

"עינינו ישארו פקוחות, נהיה דרוכים שבעתיים,  ונוודא, כפי שאמרתי כאן גם בשנה שעברה, שלאיראן לא יהיה נשק גרעיני, לא בשנים הקרובות, לעולם לא, זו התחייבותי, זו התחייבות המוסד".

"כ-100 ימים עברו מפרוץ המחאה העממית באיראן ועוצמתה איננה נחלשת, המשטר האיראני בחר להתמודד עם המחאות הברוטאליות חסרת מעצורים, בירי ללא אבחנה בנשים, נערות ואף ילדות. מאות נרצחים ברחובות, חסרי ישע, חסרי הגנה.  אציין בהערכה- המפגינים איבדו את הפחד, איבדו את המורא".

"יש לנו הוכחות ברורות לכך שהמחאה הנמשכת מאתגרת את המשטר באיראן. אנו רואים בברור את המשטר, החזק כביכול, מופתע ומפוחד. את הזיקה של העם האיראני אנחנו שומעים ברור. אנו זוכרים היטב את איראן וישראל כשותפות אמת מתוך הערכה הדדית. אני מקווה שעוד ניתן יהיה לחזור לכך, לא מחר, לא בעוד שנה. אין לדעת כרגע, אך כבר עכשיו ניתן להבחין בניצני השינוי לאור הזרמים החזקים מתחת לפני השטח".

"בד בבד עם התמודדות שלנו מול איראן, המוסד פועל ללא לאות לבסס בריתות עם מדינות מוסלמיות אחרות עימן אין לישראל קשרים דיפלומטיים כדי לייצר מכפילי כוח שיאפשרו לנו לפעול ביעילות ובעוצמה מול אתגרים משותפים שונים. אני רואה חשיבות רבה בתפקידו של המוסד לפלס נתיבים של נורמליזציה ושלום עם מדינות נוספות באזור ומחוצה לו".

"כדי לעמוד באתגרים האדירים הללו אנחנו חייבים להצטיין. להצטיין באמצעות גיוון ופתיחות לדעות ורעיונות, באמצעות חדשנות וחשיבה תחבולתית. ההצטיינות חייבת להיות חוצת ארגון. כוחו של המוסד תלוי בעוצמת כלל מרכיביו. הוא צריך להצטיין במבצעים, אך כדי לעשות זאת הוא חייב טכנולוגיה, סייבר ודיגיטל מהשורה הראשונה בעולם, וכמובן מודיעין משובח. המוסד חייב מטה מעולה ולוגיסטיקה חזקה כדי שהמכונה המשוכללת הזאת תעבוד ברמה הגבוהה ביותר. במוסד הכל מתחבר לשלם אחד, עוצמתי ומאוחד".