לראשונה מאפשר צה"ל לצעירים עם שיתוק מוחין המתניידים בעזרת כיסאות גלגלים או קביים להתגייס כמתנדבים לשורותיו. בשבוע שעבר התקיים טקס חגיגי ומרגש בראשות מפקד מחוז דן בפיקוד העורף, אל"מ חי רקח, ומנהל תוכנית "גדולים במדים" קובי מלכה, שלא השאיר עין יבשה בקהל. אל משפחת המחוז התווספו שמונה מתנדבים מבית הספר הרצפלד שבחולון לחינוך מיוחד, שישתלבו בעבודות ביחידה למחסני חירום ובמערך הלוגיסטיקה במחוז.

אמיר נטעי, אביה של נטע, אחת המתגייסות הטריות, מספר: ״שאלו אותי מה החלום שלי כשהיא תהיה גדולה, ואמרתי - שתתגייס. זה דבר מבורך, אין מה להתלבט. ראינו את השמחה והחיוכים שלה וכל מה שאנחנו רוצים להגיד זה תודה". גלית, אמו של יקיר פז, מוסיפה: ״הילד שלי הוא כמו כולם, וזאת הזכות של הילדים להיות שווים בין שווים".

טקס ההשבעה של החיילים (צילום: דובר צה''ל)
טקס ההשבעה של החיילים (צילום: דובר צה''ל)


אל"ם חי רקח אמר להורים באירוע: "נפלה בחלקנו ההזדמנות ללמוד מילדיכם שהשמיים הם הגבול, אנחנו מלאי השראה מהמסירות והרצון של ילדיכם ללמוד ולתרום תרומה משמעותית. נמשיך לעשות כל שביכולתנו להיות טובים וראויים יותר עבורם ונספק להם סביבה חמה, אוהבת ומחבקת".

מפקד ימ"ח מחוז דן בפקע"ר, רנ"ג רמי חסן, המפקד שמוביל את תוכנית "גדולים במדים" במחוז זה חמש שנים, אומר: "אנחנו צריכים לפתוח את הלב, להסתכל ולהבין שיש לנו הרבה מה ללמוד מהם". מנהל "גדולים במדים" קובי מלכה, מוסיף: "נפלה בחלקי הזכות, זאת מתנה נפלאה לראות את הצעירים ואת החיבור עם הצבא. ההרגשה הטובה שנוצרת ממלאת את הלב באהבת חינם".