בצל הכוונה המסתמנת להאריך את תקופת הצינון לרמטכ"לים והביקורת שהביעו סמוטריץ' ובן גביר כנגד הרמטכ"ל כוכבי, שר הביטחון היוצא בני גנץ, התראיין הערב (שלישי) בחדשות 12, וחשף כי הוא ולפיד אישרו את שיחתו של כוכבי עם נתניהו. הוא ציין כי "אני מכבד את תוצאת הבחירות, אבל אני חושש מאוד ומזהיר מהכיוון שאנו הולכים אליו, שהוא קיצוני, וגם יהיה מסוכן ביטחונית". 

האם סמוטריץ' צודק במתקפה על הרמטכ"ל? זו התשובה של גולשי "מעריב אונליין"

"בסופו של דבר זו פנייה לראש ממשלה מיועד", ציין והוסיף: "אני לא שותף לשיחה ולא יודע מה התנהל בתוכה, מאחר ואני מכיר היטב את הצבא ואת מערכת הביטחון אני רואה היטב את הנזקים שעושים הפירוק של מערכת הביטחון, גם ברמה של שר ביטחון ושר ביטחון לאומי שמפעיל את הכוחות ביו"ש".

הוא הביע התנגדות ליוזמה להאריך את תקופת הצינון של קציני צבא בכירים לאחר שיחרורם: "אני חושב שרמטכ"לים ואלופים לשעבר הם אנשים בכירים במערכת הציבורית, שיכולים לתרום את עצמם למערכת הפוליטית, זה לא נזק. אין להם פחות כישורים מכל אחד אחר".

"הרמטכ"ל עשה את חובתו"
אלוף במיל' ניצן אלון, שוחח הערב עם בן כספית ואריה אלדד בתוכניתם ב-103FM, והתייחס לפנייתו של כוכבי לנתניהו: "אני חושב שהרמטכ"ל עשה את חובתו בדרך נכונה וראויה, וקיבל את אישור שר הביטחון. נכון שהוא זה שיזם את השיחה, אך אני לא חושב שיש כן קשר כלשהו לפוליטיקה".

הוא התנגד להתפטרות אפשרית של כוכבי או מחליפו בתקפיד, הרצי הלוי: "אני חושב שלרמטכ"ל, גם לנוכחי וגם לרמטכ"ל הבא, יש אתגרים רבים בהיבטים הביטחוניים. קודם כל כמובן כלפי חוץ, אבל הייתי שמח אם הדרג המדיני לא היה מקשה עליו, אלא מסייע לו לעמוד באתגרים". 

"יש מספיק אתגרים ביטחוניים, ובחצי שנה האחרונה אנחנו רואים הסלמה בטרור הפלסטיני. צה"ל מרכז מאמצים ומשקיע יותר משאבים, לכן, להגיד שאפשר לאלתר ולהסתדר זה חוסר מקצועיות וחוסר אחריות", ציין והוסיף: "יש לפעול בצורה מיטבית ולאפשר לצה"ל לרכז תחתיו את כלל הכוחות שפועלים. פועלים כוחות צבאיים, אבל יש גם דרכים נוספות, תיאום בטחונים של מימדים כלכליים ואזרחיים. כל הדברים האלו צריכים להיות מסונכרנים, ולא כדאי לפזר אותם ולייצר תהליכי קבלת החלטות מסורבלים, אלא להפך". 

הוא הביע התנגדות נחרצת על חלוקת סמכויות צה"ל לגורמים אחרים שהם לא שר הביטחון או הרמטכ"ל: "שר הביטחון הוא זה שעושה הערכות מצב תכופות על זה, וכשצריך דברים עולים לקבינט. הדרג המדיני בפירוש מקבל החלטות כשצריך לגביי המדיניות הכללית, אבל יש לתת לרמטכ"ל, ובמקרה הזה לאלוף פיקוד מרכז לממש את מלוא האחריות, אחרת המצב הביטחוני ידרדר". 

עוד הוא הוסיף כי "אני חושב שהמצב היום קשה שבעתיים כפי שאני או קודמיי, אלופי פיקוד אחרים, חוו. יש פה באמת איזה טרלול והעדפה לקוניוקטורות פוליטיות על תפקוד תקין ויעיל של צה"ל - קודם כל במשימת הביטחון, וגם בדברים אחרים. אם הממשלה רוצה להחליט על מדיניות חדשה שתחליט. לנסות לייצר כאוס בדלת האחורית - זה בוודאי לא שיטה לממשל תקין, ואני מקווה שלא לשם הולכים. כרגע המציאות בפועל מראה שזה הכיוון".