שר הביטחון בני גנץ שוחח הערב (רביעי) עם יו"ר הרשות הפלסטינית מחמוד אבעס. גנץ עמד על חשיבות הקשר שהתפתח בין מערכת הביטחון הישראלית והדרג המדיני לבין הרשות הפלסטינית. גנץ אמר בפניו כי הוא רואה חשביות עליונה בהמשך השמירה על ערוץ פתוח ועל התיאום הביטחוני והאזרחי שמשרת את ביטחונים של הפלסטינים והישראלים כאחד ומאפשר רווחה כלכלה אזרחית.

כמו כן, גנץ אמר לאבו מאזן כי מהלכים בינלאומיים נגד ישראל כמו זה שמבקשת הרשות הפלסטינית לקדם באו"ם, יפגעו בסופו של יום גם בציבור הפלסטיני, ובעיקר יגביהו את החומות ויקשו בעתיד על קידום תהליך מדיני בין הצדדים.

מוקדם יותר, שר הביטחון הצהיר כי "ישראל הגדילה בשנים האחרונות משמעותית את המוכנות ונערכת לאפשרות של תקיפה באיראן״. את הדברים אמר גנץ במהלך נאום בטקס סיום קורס טייס במעמד נשיא המדינה יצחק הרצוג, ראש הממשלה יאיר לפיד והרמטכ"ל אביב כוכבי.

בדבריו, פנה גנץ למסיימי הקורס והבהיר: "אתם עשויים לחצות את השמיים מזרחה בעוד שנתיים או שלוש ולקחת חלק בתקיפת אתרי גרעין באיראן, שאליה אנו נערכים, תוך הגדלת מוכנות משמעותית בשנים האחרונות. אחרים מביניכם יצטרכו אולי להטיס כוחות לעומק השטח בלבנון ובסוריה, או לצאת למשימות של חילוץ יהודים מרחבי העולם".

שר הביטחון גנץ חשף: "נוכחות צבאית חריגה של איראן בים האדום" (צילום: אלעד מלכא)

גנץ ביקש להודות לרמטכ"ל שזהו מסדר הכנפיים האחרון שלו בתפקיד ואמר: "אני אומר לכם כמי שמכיר אותו עשרות שנים, שקו ישר מחבר בינו, בין היכולות העוצמתיות שבנה ובונה צה"ל, לביניכם, הקצינים הצעירים שממשיכים בדרך. אני מבקש להודות לו בשם כולנו, בשם ממשלת ישראל ואזרחי ישראל".

עוד אמר שר הביטחון היוצא במסר למפקדי צה"ל: "אתם ואתן שאוחזים בסטיק, מחזיקים בידיכם אחריות לביטחון המדינה, ואחראים גם על הניווט. כדי שתצליחו בו – אתם וכל מפקדי צה"ל נדרשים לעמוד על עקרונותיכם, להגיד את האמת המקצועית והפיקודית, ולשמור על צה"ל וערכיו מכל משמר".