סמל איתן פיכמן, לוחם שריון בחטיבה 7, נהרג בסוף חודש אוגוסט האחרון, במהלך תרגיל טנקים בצפון הארץ בשטח אש סמוך למחנה "נפח". תחקיר האירוע הקשה פורסם היום (שישי), ומצביע על כך שפיכמן ז"ל נהרג לאחר שנפגע מצריח טנק מרכבה.

מממצאי התחקיר עולה כי הגורם הישיר למוות הוא כניסתו של איתן ז״ל למרחב שבין הסדן לתקרת צריח הטנק, דבר שגרם לפגיעה הקטלנית שהובילה למותו. מממצאי התחקיר לא ניתן לקבוע בוודאות מה הסיבה שגרמה לכך. 

עוד נמסר מדובר צה"ל כי צוות המומחים בחן לעומק את מגוון התרחישים ואת מירב הסיבות האפשריות להתרחשותה של תקלה מסוג זה. הצוות ניתח את האפשרויות השונות להתרחשות נוספת הדומה למקרה המצער וגיבש בהתאם לכל אחת מהן מסקנות, לקחים והמלצות  לצמצום הסיכון והסיכוי לאירועים דומים בעתיד.

כמו כן, ועדת המומחים הרחיבה ובדקה תחומים מערכתיים מגוונים במספר יחידות ומצאה כשלים וסוגיות שנדרש וניתן לתקן בכדי לצמצם סיכונים דומים, דוגמת פתרונות טכנולוגיים שיפחיתו את הסיכוי לכניסה למרחב הקטלני בו נפגע איתן ז"ל.

הרמטכ"ל אביב כוכבי מסר בנושא: ״כל משימה צבאית, בין אם בזמן שגרה או בעיתות חירום, מושפעת מהקפדה נדרשת על מצוינות טקטית, תרבות מקצועית ושמירה על הנורמות וההנחיות הצבאיות. ׳סדרי בראשית׳ הם היסודות שמובילים למקצוענות בצה"ל, בכלל החילות והזרועות והם המחייבים את המפקדים והלוחמים בצבא כולו״.

בנוסף לתחקיר שביצע צוות המומחים, נפתחה חקירת המשטרה הצבאית, בסיומה יועברו ממצאיה לבחינת הפרקליטות הצבאית. באשר לצעדים הפיקודיים והמשמעתיים בנושא, נמסר מדובר צה"ל כי מיד בסיום החקירה תתקבל החלטה בנושא.