ארגון הטרור חמאס הודיע הבוקר (שני) למצרים כי "לא יעמוד בחיבוק ידיים", אם השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, יעלה להר הבית כפי שהוא מתכנן. על פי הדיווח ברשת "אל-מיאדין" הלבנונית, המקורבת לארגון חיזבאללה, חמאס גם מסר כי "הצעד של בן גביר יביא לפיצוץ המצב".

העברת הסמכויות הבטחוניות של עוטף ירושלים מצה"ל למג"ב תדחה בחודש
נתניהו שב לשלטון: הכנסת הצביעה בעד כינון הממשלה החדשה

אמש, דובר חמאס, עבד אל-לטיף אלקנוא, הצהיר כי ככל שממשלה החדשה תגרום להסלמה במסגד אל-אקצא הדבר יגרום לנפץ באזור ולדבריו "ממשלת הכיבוש הציונית תישא בתוצאות על כך".

אלקנוא הסביר כי הדיווחים לפיהם השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר יעלה להר הבית, משקף את היהירות של "ממשלת המתנחלים הפשיסטית" ואת "כוונותיה המתוכננות להסלים את ההסתערות ותקיפת מסגד אל-אקצא לצורך חלוקתו", אמר. דובר חמאס הוסיף כי העם הפלסטיני יתעמת באומץ עם "הטיפשות והפרובוקציות" הללו ולא יאפשר לתוכניות הכיבוש הישראלי לעבור בשקט.

עם זאת, השר לביטחון לאומי פרסם הבהרה בנוגע לעניין עלייתו להר הבית, וצייץ בחשבון הטוויטר שלו כי "אני מודה לכל כלי התקשורת על ההתעניינות בנושא העליה להר הבית. אכן, הר הבית הוא נושא חשוב וכמו שאמרתי אני מתכון לעלות להר הבית. לגבי לוחות הזמנים - אני מבטיח לעדכן כשאעלה".