"אם 40% מתנאי ההסכם הקואליציוני שנחתם בין הליכוד לעוצמה יהודית יכובדו, כוח ההרתעה והמשילות ישובו לקדמת הבמה והציבור ייהנה מתחושת הביטחון ברחובות". כך סבור השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר לפי שיחות שקיים עם מקורביו.

בין השאר מתכוון בן גביר לתוספת של 45 מיליארד שקל לתקציב המשטרה, שתתפרס על פני שבע שנים. חלק מהסכום יוקצה לטובת תוספת משמעותית לשכרם של השוטרים.

השר לביטחון לאומי בן גביר מתעקש שלא להיכנס לתוכניות עבודה, שכן הוא מאמין בשיחות שיקיים תחילה עם המפכ"ל רנ"צ קובי שבתאי ועם סגל הפיקוד הבכיר של המשטרה כדי לשטוח בפניהם את חזונו, לשמוע את דעתם ולאחר מכן לקבוע תוכניות מסודרות לעבודה בשיתוף פעולה איתם.

בינתיים, ועד לשיחה עם סגל הפיקוד הבכיר, השר לביטחון לאומי מציין כי נפגש עם עשרות רבות של קצינים, וכולם מצביעים על שני פרמטרים שלעניות דעתם פגעו בעבודתה של המשטרה: האחד הוא היעדר גיבוי, והשני הוא שכר נמוך שלא מצדיק את ההתמסרות וההקרבה שלהם.

לגבי הגיבוי לשוטרים אמר בן גביר לאנשי משרדו: "אנחנו חייבים לקדם חוק למתן חסינות לחיילים ושוטרים שבאמצעותו נקבע את הגיבוי ללוחמים שלנו בכל הגזרות. נפעל להשבת המשילות לדרום, נקדם חוק מיוחד לטיפול בפרוטקשן".

אחרי שיחה עם נתניהו: בן גביר דחה ביקורו בהר הבית

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח אתמול עם בן גביר, על רקע כוונתו של האחרון לעלות כבר השבוע לביקור בהר הבית. לאחר הפגישה יצאה הודעה שלפיה בן גביר דוחה את העלייה להר במספר שבועות, וכן שנתניהו לא ביקש ממנו להימנע מכך. 

לא ברור עדיין מה נתניהו ביקש מבן גביר במהלך פגישתם, ואם הייתה בה התייחסות לאיומי חמאס להבעיר את השטח אם יתקיים תרחיש כזה. כאמור, מוקדם יותר הודיע השר הטרי כי בכוונתו לעלות להר הבית בהמשך השבוע, וו"ר האופוזיציה יאיר לפיד תקף אותו בחריפות על כך במהלך ישיבת סיעת יש עתיד בכנסת, ואמר כי "אסור שבן גביר יעלה להר הבית. זאת התגרות שתעלה בחיי אדם. עם כל זה שביבי חלש הוא צריך לבוא ולהגיד לו: 'אתה לא עולה להר הבית'". 

באותה הזדמנות לפיד נשאל כמה זמן לפי הערכתו הממשלה הנוכחית תחזיק, והוא השיב כי לדעתו היא תחזיק כשנה וחצי. ח"כ צביקה פוגל, חברו של בן גביר לסיעת עוצמה יהודית, התייחס מוקדם יותר בראיון בגל"צ לסוגיה ואמר כי "המדיניות תשתנה, נתחיל ליזום ונראה לחמאס מאיפה משתין בן גביר". 

בשנים האחרונות ישראל נוקטת משנה זהירות בכל הקשור לעליית שרי ממשלה להר הבית, ובתקופות מתיחות אף היו מקרים שבהם ראש הממשלה נתניהו הוציא הנחיה למשטרה שלא לאפשר עליית שרים וגם חברי כנסת. במערכת הביטחון, עוד בטרם פרסום דבר השיחה בין נתניהו לבן גביר, העריכו כי בשל המשמעויות הפוליטיות הטעונות של החלטה בכל אחת מהאפשרויות, הנושא יטופל בסופו של דבר בהחלטה של ראש הממשלה.

כך או כך, הגורמים הביטחוניים הרלוונטיים לא העבירו באופן רשמי את עמדתם המקצועית לגבי עליית בן גביר להר הבית. כנהוג במקרים אלה, המטה לביטחון לאומי אמור לרכז את ההמלצות, כשבכל הנוגע להר הבית - המשטרה והשב"כ הם הגורמים המייעצים, ומתפקידם לספק הערכת מצב ביטחונית בהתאם להחלטה לאפשר לשר לעלות להר. בסוגיה זו ייתכן גם משקל להערכת הצבא אם יראה קשר אפשרי למצב הביטחוני ביהודה ושומרון, אבל כאמור השב"כ והמשטרה הם גורמי המקצוע הרלוונטיים יותר במקרה זה.

השר הוסיף: "נקדם חוק מיוחד לשינוי נוהל פתיחה באש, חוק מיוחד לטיפול בטרור החקלאי, וכמובן לשינוי תנאי האסירים הביטחוניים".