מזכ"ל ארגון הטרור חיזבאללה, חסן נסראללה, נאם הערב (שלישי) לראשונה מאז השמועות על הידרדרות במצבו הבריאותי. בפתח הנאום התייחס לכך ואמר כי "אני רוצה להרגיע, ראיתי את ההצהרות בתקשורת הישראלית ובמדינות במפרץ - אין סיבה לדאגה" כמו כן, הסביר כי הוא "סובל מרגישות בקנה הנשימה כבר 30 שנה". כמו כן, נסראללה התייחס גם ארוכות בנאומו לציון 3 שנים לחיסולו של מפקד כוח קודס לשעבר, קאסם סולימאני וכן לממשלת ישראל החדשה.

נסראללה הצהיר כי "במהלך כמעט שני עשורים, קיבל סולימאני את הפיקוד על כוח קודס במשמרות המהפכה, העוסק במצבת הג'יהאד באזורנו, כאשר כתובתו העיקרית היא ירושלים". נסראללה פנה לשבח את סולימאני, ואמר: "לסולימאני היו שלושה מרכיבים - האישיות המתאפיינת בכנות, היה אחד המועמדים הטבעיים לנשיאות הרפובליקה האסלאמית, אך העדיף להישאר בחזית".

קאסם סולימאני  (צילום: AFP)
קאסם סולימאני (צילום: AFP)

נסראללה המשיך בדברי המשבח לסולימאני ואמר: "הוא לא ביקש דבר והיה איש דת נלהב. לסולימאני היה בעל שכל, חוכמה, יכולות ניהול, אינטליגנציה, ברק ויכולת עצומה להתמודד עם הקשיים. הוא היה חייל של המדינה, וזה מה שביקש לכתוב על קברו".

"כולנו יודעים שיש פרויקט אמריקאי ולו מטרות קבועות באזור שלנו. הפרויקט כולל אלמנטים של שליטה, הגמוניה השתלטות על הנפט, הגז, ומשאבי הטבע, ובלב הפרויקט האמריקאי באזור עומדת ישראל". לדבריו, "מול הפרויקט האמריקאי נכח קאסם סולימאני עם היכולות האישיות השלו, ואת מי שהוא ייצג. אם נקשר בין ההתנגדות העיראקית לעוצמה של איראן, סוריה וההתנגדות בלבנון ופלסטין, נראה שהפרויקט האמריקאי הראשון הסתיים בכישלון".

נסראללה הוסיף כי "שלוש שנים חלפו מאז מות הקדושים של סולימאני, שהפך לסמל של האיראנים וגם לסמל בינלאומי. אין ספק שהממשל האמריקאי למד היטב את חיסולם של סולימאני ושל אבו מהדי אל-מוהנדס. בין המטרות היו לשבור את ציר ההתנגדות ולפרק אותו, לשבור את איראן, לסגת ולהיכנע ללחץ האמריקאי". מזכ"ל חיזבאללה המשיך וטען כי "מטרתם הייתה גם להטיל אימה על העיראקים ולהעביר אותם תחת הממשל האמריקאי".

הממשלה החדשה (צילום: רויטרס)
הממשלה החדשה (צילום: רויטרס)

מזכ"ל ארגון הטרור השיעי פנה לתקוף גם את ממשלת ישראל החדשה, שהושבעה ביום חמישי האחרון. נסראללה אמר כי "בישראל יש ממשלה חדשה שהיא תערובת של מושחתים, משוגעים וקיצוניים, זו ממשלה שלא מפחידה אותנו. אבל אנחנו יכולים להיות אופטימיים כשבראשה עומד אדם מושחת ומשוגע - זה יביא במהירות לסופה של הישות הזמנית".

כמו כן, נסראללה גם התייחס לעלייתו של השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, להר הבית ואמר: "אני מצטרף לקול ההתנגדות בפלסטין, כדי לומר שאם מסגד אל-אקצא והאתרים הקדושים לאסלאם ייפגעו מהאנשים האלו, זה לא רק יביא לפיצוץ המצב בתוך פלסטין, אלא באזור כולו, עמנו לא יסבול את התוקפנות הזו. אנו אומרים לכל מדינות העולם - אם אינכם רוצים מלחמה באזור, עליכם לרסן את הקיצוניים המטורפים האלו".