יממה לאחר התקרית החריגה ובמהלכה תועדה לוחמת משמר הגבול כשהיא נמצאת לבדה בלב הכפר א-ראם, דרומית־מזרחית לעיר רמאללה, בעקבותיו הוחלט להשעות את את המפקד ושלושה לוחמים מעורבים, מתחקיר האירוע עולה כי הלוחמת צילמה מיידי אבנים ודיווחה לקצין והחיילים שהיו איתו. 

לדבריה, לאחר שקיבל את הדיווח, הקצין ומספר חיילים החליטו לבצע מעצר של שלושת החשודים ביוזמה עצמאית וללא הליך סדור. בהמשך,  הם ניסו להימלט מאחר וזה כפר עוין והיא נשארה מאחור. נהג הרכב מסר לצוות הבודק "הייתי בטוח שהלוחמת על הרכב". הלוחמת המשיכה וסיפרה "ניסיתי ליצור קשר עם הקצין וזה לא עבד". בסופו של דבר הרכב חזר ואסף את הלוחמת

אתמול, הנחה מפקד משמר הגבול (מג"ב) ניצב אמיר כהן את מפקד מג"ב איו"ש לבצע באופן המיידי תחקיר מקיף בעקבות האירוע. בתום התחקיר יונחו הממצאים בפני מפקד מג"ב שיצטרך לקבל החלטות בנושא. בנוסף, הנחה כהן על עוצר אימונים ופעילות מבצעית ביחידות משמר הגבול. במג"ב דחו את הטענות וציינו כי לוחמי מג"ב שפעלו בכפר היו בעיצומו של מעצר שלושה מפרי סדר, אשר חשודים ביידוי אבנים לעברם. לטענת הפלסטינים הכוח עזב את המקום עם העצורים והשאיר בכפר את הלוחמת.

גורם בכיר במג"ב מסר למעריב כי "ממילא הפעילות היא לא ב'בית-מרקחת', כך שללא ספק יש מתח ויש פעילות שמחייבת הקפדה על נהלים. כבר עתה עולה כי יש שם משהו לא תקין, ולכן באה ההחלטה על השעיית פעילות האימונים".