איראן החלה בפיתוח נושאת מטוסים עבור צי המל"טים המתאבדים של משמרות המהפכה, כך דווח הבוקר (חמישי) בכלי תקשורת בהודו. על פי הדיווח, איראן החלה בהסבה של ספינת מכולות בעיר בנדר עבאס, בירת מחוז הורמוזגאן בדרום-מזרח המדינה.

על פי מומחים במערב, נושאת המטוסים החדשה עלולה להגביר את איום המל"טים האיראני, כך שהספינה תספק למשמרות המהפכה יכולת תקיפה ארוכות טווח, תוך מינוף המגוון הרחב של המל"טים שברשותה. עוד נאמר כי "התקשורת האיראנית כבר דיברה על כך שהספינה משמשת לאחסון רחפנים כדי להגדיל את יכולות התקיפה ארוכת הטווח של המדינה. העולם צריך לבחון כיצד איראן מתכננת להשתמש בספינות סוחר ומכליות כדי להגדיל את יכולותיה".

משמרות המהפכה (צילום: IRGC/WANA (West Asia News Agency)/Handout via REUTERS)
משמרות המהפכה (צילום: IRGC/WANA (West Asia News Agency)/Handout via REUTERS)

בתוך כך, דוברת המועצה לביטחון לאומי של ארה"ב, אדריאן ווטסון, אמרה כי "ארה"ב בוחנת דרכים לפגיעה בתהליך ייצור המל"טים האיראני באמצעות סנקציות ופיקוח על ייצוא, ומשוחחת עם חברות פרטיות שנעשה שימוש במוצרים שלהן במהלך הייצור. אנו בוחנים צעדים נוספים שאנו יכולים לנקוט בכל הקשור לפיקוח על הייצוא כדי לפגוע בגישה של איראן לטכנולוגיה המשמשת את המל"טים".

כזכור, על פי דיווח ב"וושינגטון פוסט", מוסקבה הגיעה להסכם סודי עם טהרן ובמהלכו היא תתחיל בייצור מאות כלי טיס בלתי מאוישים על אדמת רוסיה, כך על פי מידע מודיעיני של  רצות הברית וסוכנויות ביטחון מערביות אחרות.

על פי הדיווח, גורמים רשמיים רוסים ואיראנים סיכמו את העסקה במהלך פגישה באיראן בתחילת נובמבר, ושתי המדינות פועלות במהירות על מנת להעביר עיצובים ורכיבים מרכזיים שיכולים לאפשר את תחילת הייצור בתוך חודשים. ההסכם, אם יתממש במלואו, ייצג העמקה נוספת של הברית הרוסית-איראנית שכבר סיפקה תמיכה מכרעת במערכה הצבאית המקרטעת של מוסקבה באוקראינה, כך לדברי הגורמים.