משרד ההגנה האמריקאי ורשויות המודיעין בארה”ב אינם מאפשרים לטייסי וטייסות חיל האוויר הישראלי שברשותם דרכון זר להטיס את מטוסי ה־35F, משיקולים של ביטחון מידע וחשש לזליגת טכנולוגיות. הצעד של ארה”ב נובע מגישה מרחיבה של ביטחון מידע והגנה על אינטרסים אמריקאיים.

כתוצאה מכך, כך מסרו לי גורמים בינלאומיים, קיבל חיל האוויר את ההתניה, וויתר מראש על שיבוץ טייסים וטייסות מתאימים למערך מטוסי ה"אדיר”. יש לציין כי המגבלה מתרחבת עם ריבוי הישראלים שהצטיידו לאחרונה בדרכונים אירופיים. מטוס האדיר הוא מטוס חד־מושבי - חמקן רב־משימתי, המשמש לתקיפה ואיסוף מודיעין - והיחיד בעל תא לאחסון אמל”ח שלא ניתן לגילוי. עלותו 85־100 מיליון דולר ליחידה.

המטוס מסוגל להגיע למהירות של 1.6 מאך, וטווח טיסתו 2,200 ק״מ. עסקת הרכישה מארה”ב כללה 50 מטוסים בסך הכל, כשבעתיד ייתכן שישראל תחליט לרכוש 25 מטוסים נוספים. בסך הכל ישראל תחזיק בשלוש טייסות מבצעיות בתוך עשור.

בתוך כך, וללא קשר, פנו לאחרונה גורמים בממשל האמריקאי למערכת הביטחון ולצה”ל והביעו דאגה והסתייגות מכך שצה”ל הצטייד במכוניות מתוצרת סין לשימוש קציני צה”ל. לבד מהעניין המסחרי־פטריוטי, הביעו האמריקאים חשש שמידע רגיש מהסלולרי של הקצינים במכוניות הסיניות עם מערכת מולטימדיה מתקדמת יתויג ויישמר ב”ענן” הסיני באופן שישרת מודיעין סיני. הפשרה שנמצאה היא שהמידע יועבר מהמערכות ל”ענן” ישראלי שמור ומאובטח.