הקבינט המדיני-ביטחוני אישר היום (שישי) מספר צעדים אשר יינקטו מול הרשות הפלסטינית, בעקבות פנייתה לבית הדין הבין-לאומי בהאג. זאת, לאחר שהקבינט התכנס אמש במטרה להגיב להחלטה של הפלסטינים "לנהל מלחמה מדינית ומשפטית נגד מדינת ישראל. הממשלה הנוכחית לא תקבל את המלחמה של הרשות הפלסטינית בחיבוק ידיים ותגיב ככל שיידרש".

בתוך כך, הקבינט אישר העברה של כ-139 מיליון שקלים מתוך כספי הרשות הפלסטינית לנפגעי הטרור לצורך קיום פסק הדין בתיק "ליטבק", שמפצה משפחות של קורבנות טרור שנרצחו מפיגועי טרור פלסטיני. בנוסף, הקבינט גם אישר החלה מיידית של קיזוז תשלומי הרשות למחבלים ובני משפחותיהם לשנת 2022 בהתאם לדו"ח מערכת הביטחון.

כמו כן, הוחלט על הקפאה של תוכניות בנייה של הפלסטינים בשטחי C בעקבות ניסיונות השתלטות לא חוקיים של הרש"פ, בניגוד להסכמים הבינלאומיים. בנוסף, הוחלט על שלילת הטבות לאח"מים שמובילים את המאבק המשפטי-מדיני נגד ישראל וכן, ינקטו פעולות מול ארגונים ביו"ש שמקדמים פעילות טרור או כל פעילות עוינת, לרבות פעילות מדינית-משפטית נגד ישראל בכסות של פעילות הומניטרית.

השר איתמר בן גביר: מסר לאחר ההחלטה: "ממשלת הימין שלנו מסמנת כיוון. קיבלנו החלטה בקבינט לנקוט בצעדים מידיים נגד הרש"פ ובכיריה. מקווה ומאמין שיינקטו עוד צעדים נגד מי שתומך בטרור ומנסה להפעיל לחץ על ישראל".

השר בצלאל סמוטריץ' הוסיף כי "כפי שדרשנו בהסכם הקואליציוני, אנחנו שמים סוף לחגיגת הטרור של הרש"פ, לתשלומים למחבלים ולהטבות שהם מקבלים מאיתנו. מי שפועל נגדנו - ישלם על כך מחיר כבד. וזו רק ההתחלה".

מתן פלג, יו"ר תנועת אם תרצו מסר: "בשנה האחרונה נאבקנו מול צעדים מדיניים מופקרים חסרי תקדים של שר הביטחון גנץ מול הרש"פ, כולל הפשרת בנייה בלתי חוקית שחנקה את ההתיישבות וסירוב לקזז את כספי הטרור. אנו מברכים את ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון יואב גלנט ושרי הקבינט כולם על נחישותם ושינוי הכיוון שהם מביאים עמם. תם עידן הרכנת הראש בפני רשות הטרור!".