מתחת לאף של חיזבאללה: ארגון הטרור חמאס מתכנן פעולות נגד ישראל מלבנון, כך דווח היום (שבת) באתר הלבנוני "Beirut Observer".

לפי הדיווח, ישנה דאגה בחוגי הממשל והביטחון הלבנוני לגבי תנועות חמאס בלבנון, וקבוצה של חמאס אף מתכננת לבצע פעולות צבאיות נגד ישראל מתוך שטח לבנון, ספציפית מדרום המדינה.

היום שאחרי נסראללה: הכירו את "היורש" של מנהיג חיזבאללה

האתר ציטט מקור לבנוני שמסר שמות של פעילים: סמיר פנדי, חסן פרחאת, נאדים דוואבשה, אחמד חמדאן עבדאללה, כולם פלסטינים השייכים לחמאס ופעילים בדרום, לדברי הגורם.

לפי הדיווח חוגי הביטחון הלבנוניים מבקרים את חוסר הפעולה של חיזבאללה בעניין זה, משום שביצוע כל פעולה נגד ישראל בשעה מסוימת זו יסכן את לבנון ויוסיף לה צרה חדשה ולא הכרחית בין שלל הצרות האחרות במדינה .

האתר מציין כי "חיזבאללה שולט לחלוטין בדרום לבנון, ואפילו אינו מתחשב ביוניפי"ל, על כן, אף אחד לא יוכל לעשות דבר ללא אישורו, ואם המפלגה תסכים לתא החמאס הזה לבצע פעולות, אז זה מסוכן מאוד ללבנון.

"אם החוליה פעילה, עובדת ומאחסנת נשק וטילים בלעדיה חיזבאללה יודע שזה מסוכן יותר ללבנון, שסבלה בגלל שגורמים זרים השתמשו באדמותיה למטרות צבאיות, כפי שקרה במלחמת האזרחים ובמעשי הטבח, ההרג והעקירה שבאו בעקבותיה".