גבר בן 30 נפצע היום (רביעי) באורח בינוני בפיגוע דקירה בחוות יהודה שבדרום הר חברון. חובשים ופרמדיקים של מד"א שהוזעקו למקום, העניקו לו טיפול רפואי ופינו אותו לבית החולים סורוקה כשהוא סובל מפציעות בפלג גופו העליון.המחבל נורה וחוסל על ידי אחד האזרחים בזירה ונוטרל

מחקירה ראשונית עולה כי המחבל הגיע לחווה הנמצאת באזור די מבודד ודקר את אחד האנשים במקום, ככל הנראה בעל החווה, ופצע אותו כאמור באורח בינוני. כוחות הביטחון רבים הוזעקו לזירה.

פראמדיק מד"א אלישיב אמתי סיפר: "כשהגענו למקום ראינו את הפצוע ישוב כשהוא בהכרה מלאה וסבל מפציעות מדממות בפלג גופו העליון. הענקנו לו טיפול רפואי שכלל עצירת דימומים וחבישות ופינינו אותו להמשך טיפול בבית החולים כשמצבו בינוני ויציב. המחבל נוטרל".

זירת הפיגוע בדרום הר חברון (צילום: TPS)
זירת הפיגוע בדרום הר חברון (צילום: TPS)

 ראש מועצת הר חברון, יוחאי דמארי, מסר בתגובה: "אנחנו נמצאים פה במלחמה של ממשלה על כל מה שקשור לשטחי C. אני מצפה ממשלת הימין החדשה לפעול לאלתר בכל שטחי C ובהר חברון בפרט. אין שום סיבה לתת פרס לטרור וצריך לגדוע ביד קשה את כל מי שמנסה יד על תושבים, משפחות וילדים". 

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר שוחח עם האזרח שחיסל את המחבל הערב בפיגוע בהר חברון, האזרח הוא שכנו של השר מחברון והשר שיבח אותו והודה לו על חיסול המחבל. בן גביר אמר לו: "אתה גיבור ישראל, בשמי ובשם כל אזרחי ישראל אני מודה לך על האומץ והפעולה המהירה. בלעדיך האירוע יכול היה להסתיים בצורה חמורה וקשה בהרבה".

על הפיגוע, אמר השר כי "אויבינו ממשיכים להילחם בנו ועושים הכל כדי לפגוע בנו. שולח איחולי רפואה שלימה לפצוע ומבטיח לעשות הכל בעזרת השם כדי להחזיר את הביטחון והשקט לאזרחי ישראל".

מדובר בפיגוע השני היום לאחר שמוקדם יותר היום בוצע ירי לעבר מוצב סאלם שבצפון השומרון. לא דווח על נפגעים, הלוחמים השיבו בירי לעבר מקור האש. במקביל, לוחמי משמר הגבול וכוחות צה"ל פתחו בסריקות במרחב, במהלכן נמצאו מספר תרמילים.