שני מחבלים פתחו הלילה (בין שישי לשבת) באש מרכב חולף לעבר כוח צה"ל שהיה בפעילות יזומה, סמוך לג'בע שבמרחב חטיבת מנשה. כוח צה"ל הגיב בירי וחיסל את שניהם. בצה"ל מסרו כי אין נפגעים לכוחותינו.

האירוע החל בשעה 4:30 לפנות בוקר, כאשר כוח של סיירת חרוב היה במשימה באזור, כשהמטרה הייתה לתפוס ולהפתיע מבוקשים וחשודים במעורבות בטרור, תוך עצירה רנדומלית של רכבים. למחסום הגיע הרכב עם שני המחבלים, ומיד לאחר מכן פתחו השניים באש לעבר הלוחמים. הכוח השיב בירי מדויק, כאשר כוח אחר שאבטח את המחסום ממרחק גדול יותר, פגע ברכב בפעם הראשונה. הלוחמים שהיו למטה, רצו לעבר הרכב שהמשיך בנסיעה קצרה עד שנעצר, והלוחמים ירו שוב מטווח קצר. המחבלים חוסלו במקום.

נשק מסוג M-16 שכוחות צה''ל איתרו לאחר חיסול המחבלים בסמוך לג'בע (צילום: דובר צה''ל)
נשק מסוג M-16 שכוחות צה''ל איתרו לאחר חיסול המחבלים בסמוך לג'בע (צילום: דובר צה''ל)

בתוך כך, לאחר סריקות ברכב ממנו ירו המחבלים, איתרו הכוחות והחרימו נשק מסוג M-16. משרד הבריאות הפלסטיני מסר כי השניים שנהרגו הם עז א-דין באסם חמארה, בן 22, ואמג'ד חליליה בן 23.

דובר חמאס, חאזם קאסם, הגיב לאירוע ואמר כי "חללי ג'נין שנהרגו הבוקר הצטרפו לתהילה המפוארת של עמנו. ג'נין ממשיכה בהתנגדות האמיצה ובמאבקה נגד הכיבוש. האומץ שמציגה ג'נין עם כל הערים הפלסטיניות הוא הדלק של הניצחון והשחרור". דובר ארגון הפת"ח, מונדר אל-חאיק הצהיר כי "ממשלת הטרור הציונית ביצעה פשע חדש בג'בע, כאשר רצחו את שני הצעירים הפלסטינים. הקהילה הבינלאומית עדיין לא מסוגלת לספק הגנה לעם הפלסטיני, אבל עמנו ימשיך בנתיב המאבק וההגנה על המולדת".