רב-טוראי דניס זינובייב ז"ל הובא הבוקר (שני) בשעה 11:00 למנוחות בבית העלמין סגולה בפתח תקווה.

דניס זינובייב ז"ל, לוחם בחטיבת "כפיר" בן 18 מפתח תקווה, נהרג אמש כתוצאה מפיצוץ רימון בחדר מגורים בבסיס צה"ל במרכז הארץ. זינובייב ז"ל הועלה מדרגת טוראי לדרגת רב-טוראי לאחר מותו. באירוע נפצע לוחם נוסף באורח קשה ושני לוחמים נפצעו באורח קל.

האמא אירנה, ספדה לבנה: "עלינו בשנת 2000. הוא נולד בישראל. הבן הקטן. אנחנו מבקשים שהצבא ינקו את המקומות שיש בהם נפלים. המפג סיפר לנו שמספיק שנפל נופל על הרצפה זה מתפוצץ. אז למה חיילים מתאמנים שם". 

עוד אמרה בבכי: "בשטח היו זרוקים רימונים ודניס הרים רימון ועכשיו הוא לא איתנו. דניס היה חזק ואהוב. הוא הלך לצבא ומת מחוסר אחריות. למה החיילים שלנו עדיין מתים בצבא? זה לא המקרה הראשון. יש הרבה תאונות עם תחמושת. למה הם ישנים עם תחמושת? למה הרימונים נמצאים אצלם בחדרים? אני מבקשת שחיילים לא ימותו כל כך צעירים. כל החיים לפניהם. אני מבקשת מצה"ל לדאוג שלא יהיו רימונים על הרצפה כדי שחיילים לא ירימו אותם. אני מבקשת שאף אמא לא תעבור את זה".

אימו של דניס זינובייב ז''ל (צילום: אלון חכמון)
אימו של דניס זינובייב ז''ל (צילום: אלון חכמון)

האחות אלסיה אמרה בכאב: "למה אח שלי בן 18 מת? זה מוות מיותר. אח שלי לא יחזור. הוא היה ילד מדהים. זה הדבר הכי נורא שקרה לי בחיים".

האח איגור: "דניס היה מאוד אהוב. היה הגבר של הבית. תמך בבית ותמך באמא. היה גם האח וגם החבר הכי טוב שלי. הוא אהב מאוד את הצבא. היה פטריוט. קשה מאוד שהוא הלך ואיך שהיא הלך. לא קיבלנו תשובות למה היו שם נפלים. אנחנו מחכים שיגידו לנו".

האחים הוסיפו: "צריך לנקות את שטחי האימונים שלא יהיו עוד נפגעים".

המשטרה הצבאית פתחה בחקירת נסיבות האירוע. בסיומה יועברו הממצאים לבחינת הפרקליטות הצבאית. מפקד זרוע היבשה, אלוף תמיר ידעי הנחה על הקמת ועדת מומחים. בנוסף, יתקיים בצה״ל עוצר אימונים וסריקות נפלים, תחמושת ואמצעי לחימה. האימונים יחודשו עם סיום הסריקות והשלמת שיעורים למפקדים ולחיילי צה"ל בנושא.