טל לב-רם, הצבאי של 'מעריב', התראיין היום (שני) בתוכניתם של אריה אלדד וגיא פלג ב-103FM, והתייחס לסרטון שפרסם ארגון החמאס של אברה מנגיסטו מהשבי בעזה.

"זו הודעה אותטנטית של הזרוע הצבאית של חמאס, בישראל נזהרים מלקבוע שזה הוא", אמר לב-רם בפתח דבריו, "עברו יותר משמונה שנים, זו תקופה ארוכה יותר מהשבי של שליט והמשפחה עדיין נזהרת מלקבוע, היא אומרת שזה דומה לו. אפשר לומר בוודאות על התזמון, הלוחמה הפסיכולוגית, החלפת הרמטכ"לים". 

"הם בעצם מתחברים לריאיונות הפרידה של כוכבי, בחלקם הוא התייחס להיבט של השבויים והנעדרים, והוא הצטער שזה לא צלח בידו, ואמר שנוכח המצב ברצועה הוא קשר את זה גם להתרעה וגם לתנאים כלכלים טובים יותר", הוסיף, "יש נסיבות שנותנות פתח לסיכוי לעשות עסקה. אני מעט סקפטי בעניין של עסקה, שמונה השנים האחרונות לא עמדו בסימן של התקדמות, וכשחמאס רוצה להפעיל לחץ או לעקוץ, הוא משגר מסר או נכס, במקרה הזה טלוויזיוני. עדיין אין אישור סופי". 

לסיום אמר לב-רם: "אפשר היום לעשות עיוותי קול, אני עוד לא הולך אל מחוזסות הקונספירציה. אם זה הוא, הואר נראה גופנית טוב ואנו יודעים מבחינת בלבול שפה אלו דברים שהובילו גם למצבו. לגבי אם השפה שבורה קצת, לא הייתי מייחס לזה חשיבות. 

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, 103FM