סרטון ובו נראה כביכול אברה מנגיסטו, האזרח הישראלי שחצה את הגבול לרצועת עזה בשנת 2014, פורסם היום (שני), ועורר רגשות רבים בקרב משפחתו. בסרטון, נשמע מנגיסטו אומר: "אני האסיר אברה מנגטיסו, עד מתי אני נמצא פה? בשבי אני וחבריי אחרי השנים הארוכות. איפה המדינה ועם ישראל מגורלנו".

לאחר פרסום הסרטון של מנגיסטו: חמאס מעוניין בעסקת חילופי שבויים? פרשן מעריב מסביר

אילן מנגיסטו, אחיו של אברה, סיפר הערב בריאיון שקיים לחדשות 12, על התחושות הקשות: "המשפחה בסערת רגשות של דמעות ודאגה. כרגע באמת הרבה נתונים מראים שזה הוא. בראש אנחנו מעכלים את זה, אבל הלב לא מאמין. עברנו שנים רבות של חוסר וודאות, ואנחנו מקווים שזה באמת הוא".

התיעוד של אברה מנגיסטו. צילום: רשתות ערביות

"הספק תמיד קיים, אבל התמונה לאט לאט מתבהרת. תנועות הגוף מחזקות את תחושת המשפחה שזה הוא. אברה נכנס חי לעזה, והמשפחה יודעת שחמאס אחראים לגורלו", הוסיף. 

הוא העביר מסר לממשלה הנכנסת: "אנחנו בקשר עם מערכת הביטחון, הסרטון כנראה תפס את כולם בהפתעה. הממשלה צריכה למלא את חובתה מוסרית, יש כאן אזרח חף מפשע עם בעיות נפשיות, שמוחזק בניגוד לכל החוקים הבינלאומיים, וזו זכות בסיסית לדרוש את השבתו".

עוד דווח, כי במערכת הביטחון מאמינים כי אכן מדובר באברה, אך מועד צילום הסרטון אינו לגמרי ברור. גורם מדיני בכיר מסר כי מדובר ב"לוחמה פסיכולוגית זולה וצינית", והוסיף כי מצבו הפיזי נראה טוב.

עוד על פי הדיווח, מסתמן כי במסגרת המגעים לשחרורו של אברה, מונחת על השולחן הצבעה בה ישוחררו כמה מאות בודדים של אסירים, בעיקר חולים הזקנים. מבין המחבלים ה"כבדים", ישוחררו בעסקה שכזו כמה עשרות בלבד.

ההצעה הייתה מונחת על שולחנו של ראש הממשלה לשעבר יאיר לפיד, ומהמגעים ליישומה נעצרו במהלך מערכת הבחירות האחרונה. כמו כן, ראש הממשלה נתניהו בוחן את האפשרות לאייש מחדש את תפקיד מתאם השבויים והנעדרים, לאחר שירון בלום סיים לאחרונה את תפקידו.