ברקע הסערה על הסרטון שפרסם חמאס, בו נראה לכאורה השבוי הישראלי אברה מנגיסטו, דובר חמאס חאזם קאזם אמר הבוקר (שלישי) כי "הכיבוש לא יקבל את חייליו השבויים בזרוע הצבאית של חמאס אלא באמצעות עסקת שבויים מכובדת. הקלטת שפורסמה אמש מאששת את הרצינות של הזרוע הצבאית בטיפול תיק האסירים ובנושא עסקת השבויים". בנוסף, כמו כן, קאזם אמר ברדיו א-שמס כי הסרטון שפרסם הארגון, ובו נראה אדם שהוצג כאברה מנגיסטו, צולם בשבועות האחרונים וכי התיעוד של מנגיסטו בשבי בעזה הוא אותנטי.

"איפה המדינה?": חמאס פרסם תיעוד חדש של אברה מנגיסטו בשבי
פרשן מעריב: "עד לאחרונה לא היה ברור האם אברה מנגיסטו נמצא בחיים"

יאלו מנגיסטו, אחיו של אברה מנגיסטו, התייחס בשיחה עם ארא"ל סגל ודוד ורטהיימר ברדיו 103FM למידת האותנטיות של הסרטון, והודיע: "אני יכול להגיד לך ב-99% - זה אברה."

הוא הסביר: "אני יכול להגיד בציניות 'תודה רבה לחמאס שנתנו לנו אות חיים'. "זה האות הראשון ששלחו, זה הפתיע את כולם, הייתי בשוק כשראיתי את זה, אני מכיר את הבן אדם, אבל כשראיתי אותו בפעם הראשונה היה לי בן אדם זר. "הוא כבוי, וגם בלי לדעת אני יודע שנותנים לו כדורים, כי הוא השמין, כי זה לא הגנים שלו, רואים שזה בן אדם אחר. הוא נראה יותר גרוע. מנותק הוא נראה לי, וגם שהוא השמין, שעלה במשקל, זה לא טבעי".

הוא הגיב לתגובות המפקפקות באמינות הסרטון, ואמר: "משום מה, הקול זה לא הוא, אתה מבין, הקול לא תואם לבן אדם. הוא מכיתה א' בארץ, אז ככה שהוא דובר עברית, יש מבטא, הקול זה לא הוא. שאלו אותי, אמרתי שבמראה אי אפשר להתבלבל, זה לוקח לך כמה שניות, וזה מפחיד ברגע שראיתי את התמונה, אבל אחר כך זה אני יודע. המדינה טענה שהוא לא בחיים, אבל אנחנו תמיד ידענו שהוא בחיים, זה האמונה, ככה עבדנו, ככה פעלו. זה אבסורד אבל במירכאות כפולות, בציניות אני יכול להגיד להם תודה לחמאס, על זה שבאמת נתנו לנו עוד חיים".

"היום זה כבר לא סיסמה - 'אברה חי' זו לא סיסמה, זו לא השערה, זו עובדה. אני מקווה שבמהרה יחזור, אני לא אומר למדינה מה לעשות, המדינה יותר גדולה ממני", אמר.

על כך שמשפחתו הינה מהעדה האתיופית, אמר מנגיסטו: "כשאני פוגש אנשים, אני מסתכל אם הוא רואה בי כיהודי, כישראלי אמיתי. זהו, זה מה שמשכנע אותי, לא המילים. כל פעם כשנפגשתי עם הדרג הצבאי, ראיתי אנשים אמיתיים. וכשאתה פוגש את הפוליטיקאים, אתה רואה רק מילים וצלילים, זה ההבדל".

יאלו סיכם: "אני כרגע לא מעורב במטה, זה אח שלי, אבל יש מטה כללי, אתה מבין, להשבת הבנים, אני לא יודע מה הם מתכננים. ברור שהתמונה משתנה, זה לא אותו דבר עכשיו".

דובר צה"ל רן כוכב התייחס היום ברדיו 103FM למהימנות הסרטון של החטוף הישראלי ואמר כי בניגוד לדיווחים לאחר הפצת הסרטון, מתגברות ההערכות שהסרטון אמין, אך עדיין אין זיהוי ברור, וכי למרות הרצון הרב של משפחתו, הם עדיין מתקשים לזהותו.

כזכור, גדודי עז א-דין אל-קאסם, הזרוע הצבאית של ארגון הטרור חמאס, פרסם אתמול תיעוד חדש של אברה מנגיסטו, האזרח הישראלי שחצה את הגבול לרצועת עזה בשנת 2014. בסרטון, נשמע מנגיסטו אומר: "אני האסיר אברה מנגטיסו, עד מתי אני נמצא פה? בשבי אני וחבריי אחרי השנים הארוכות. איפה המדינה ועם ישראל מגורלנו". בתוך כך, אחיו של אברה התראיין לחדשות 12, ואמר כי "מרגש ומפחיד בו זמנית, יש דימיון אך אני לא בטוח שזה הוא". תהיות רבות עלו בעקבות פרסום הסרטון על ידי ארגון הטרור, ביניהן עלו השאלות "האם בסרטון מופיע אברה מנגיסטו?", ו"מהו תאריך צילום הסרטון?".