ראש הממשלה בנימין נתניהו וראש השב"כ רונן בר ביקרו היום (שלישי) במרחב שומרון של שירות הביטחון הכללי. בתום הביקור התייחס נתניהו לסרטון של אברה מנגיסטו שפרסם חמאס אמש ואמר כי "האחריות לגורלו רובצת כולה על חמאס". 

"איפה המדינה?": חמאס פרסם תיעוד חדש של אברה מנגיסטו בשבי
מומחה מסביר: מה עומד מאחורי הסרטון של אברה מנגיסטו?

התיעוד של אברה מנגיסטו. צילום: רשתות ערביות

במהלך הביקור נפגש נתניהו עם פורום המנהלים הבכירים בשב"כ. במסגרת הפגישה קיבל סקירה מודיעינית ומבצעית רחבה על פעילות השב"כ בכלל הגזרות, בדגש על הפעילות ההתקפית לסיכול תשתיות ופעילי טרור בגזרת השומרון.

נתניהו הודה להם על עבודתם החשובה למען ביטחון ועם ישראל. כמו כן, ציין נתניהו בדיון כי שב"כ, צה"ל וכוחות הביטחון ימשיכו לפעול בכל מקום ממנו יצאו פיגועים, והוסיף כי "מול טרור רצחני נציב אגרוף ברזל. נדע להגיע אליהם בכל זמן ובכל מקום". 

לאחר מכן, ביקרו ראש הממשלה ור' השב"כ במוצב 105 שבחטיבת מנשה, משם צפו על גזרת יו"ש וקיבלו סקירה על גדר ההפרדה. בביקור השתתפו ר' הסגל צחי ברוורמן, המזכיר הצבאי של רה"מ אלוף אבי גיל ור' המל"ל צחי הנגבי.

ראש הממשלה בנימין נתניהו מסר בתום הביקור: "אני מסיים עכשיו ביקור בבסיס של השב"כ. יצא לי להתרשם עמוקות מהטכנולוגיה, מהאנשים, מהשיטות ובעיקר מהפעולות שמסכלות מאות פיגועים ומצילות את חייהם של רבים רבים במדינת ישראל. אני מלא הערכה על כך.

"אני מבקש גם לציין דבר נוסף - ישראל לא מפסיקה במאמציה להשיב את אברה מנגיסטו ושאר שבויינו ונעדרינו. אתמול קיבלנו אישור נוסף למה שידענו כל הזמן - שאברה חי. מדובר באדם צעיר, לא בקו הבריאות, ואחריות לגורלו רובצת כולה על חמאס".