לאחר פרסום הקלטתמצרים הודיעה הבוקר (רביעי) כי היא מוכנה לחדש את מאמצי התיווך בין חמאס לישראל בנושא עסקת חילופי השבויים. על פי הדיווח, חמאס מעוניין לקיים את העסקה בשני שלבים, כאשר בשלב הראשון ישוחררו אברה מנגיסו והישאם אל-סייד בלבד.

מומחה מסביר: מה עומד מאחורי הסרטון של אברה מנגיסטו? 
פרשן מעריב: "עד לאחרונה לא היה ברור האם אברה מנגיסטו נמצא בחיים" 
אימו של אברה מנגיסטו מגיבה לראשונה לסרטון: "זה לא הקול של הבן שלי"
 
 
בתוך כך, מצרים הודיעה לחאמס כי היא נמצאת בתהליך של יצירת קשר עם ממשלת ישראל בעניין וכי היא ממתינה שהממשלה תמנה מתאם חדש לנושא, במקומו של ירון בלום. מקורות פלסטינים ציינו כי "עד עכשיו, ממשלת הכיבוש עדיין מונעת כל ניסיון להגיע לעסקת שבויים, שכן הוא נסוגה פעם אחר פעם ומפסיקה את המשא ומתן. היא חולמת שהעסקה תצא לפועל ללא המחיר הראוי שמספק את העם הפלסטיני והאסירים". עוד נמסר כי "כל הטענות של ישראל בנוגע לחיילים השבויים הופרכו, כולל אלו הקשורות למנגיסטו, והדיבורים על כך שהוא לוקה בנפשו".

דובר חמאס אבו-עוביידה (צילום: עבד ראחים חטיב, פלאש 90)
דובר חמאס אבו-עוביידה (צילום: עבד ראחים חטיב, פלאש 90)

כאמור, הדיווח מגיע לאחר שגדודי עז א-דין אל-קאסם, הזרוע הצבאית של ארגון הטרור חמאס, פרסם ביום שני האחרון תיעוד חדש של אברה מנגיסטו, האזרח הישראלי שחצה את הגבול לרצועת עזה בשנת 2014. בסרטון, נשמע מנגיסטו אומר: "אני האסיר אברה מנגטיסו, עד מתי אני נמצא פה? בשבי אני וחבריי אחרי השנים הארוכות. איפה המדינה ועם ישראל מגורלנו". 

בפתח הסרטון, פנו בחמאס לרמטכ"ל הנכנס: "גדודי אל-קאסם מדגישים את כשלונו של הרמטכ"ל היוצא כוכבי וממסדו, ואת השקר שלו לעמו ולממשלתו בהישגים דימיוניים והזויים. הרמטכ"ל הנכנס הלוי צריך להכין את עצמו לשאת בנטל של הכישלון הזה והשלכותיו". הסרטון מפורסם שעות ספורות בלבד לאחר כניסתו של רב-אלוף הרצי הלוי לתפקיד הרמטכ"ל.

ממשרד ראש הממשלה נמסר בתגובה: "מדינת ישראל משקיעה את כל משאביה ומאמציה להשיב את בניה השבויים והנעדרים הביתה, למדינת ישראל". בירושלים טענו כי חמאס עסוק בסרטוני רהב במקום לטפל באזרחי הרצועה, וקראו לתקשורת שלא לשתף עמו פעולה".