המתיחות הביטחונית: הג'יהאד האסלאמי שלח היום (שני) מסר מאיים לכיוונה של ישראל ואיים כי "אנו בדרך לעימות". זאת, לאחר שקבוצת יהודים הניפה היום דגלי ישראל בהר הבית.

דובר הג'יהאד האסלאמי, טארק סלמי: "מה שאירע באל-אקצא מייצג תוקפנות רחבה ובוטה נגד העם הפלסטיני, הערבים והמוסלמים באופן כללי. שכן, המסגד שייך לבני כל האומה באשר הם. ההסתערות עלמסגד אל-אקצא וביצוע טקסים יהודיים בחצרותיו חושפים את הכוונה של ממשלת הכיבוש הפשיסטית ליישם את התוכניות שלה, שהן בגדר הכרזת מלחמה על ירושלים והעם הפלסטיני כולו".

פעילי הג'יהאד האסלאמי ברצועת עזה (צילום: רויטרס)
פעילי הג'יהאד האסלאמי ברצועת עזה (צילום: רויטרס)

עוד הוסיף סלמי כי "אם הצדדים לא יעמדו באחריותם לעצור את פשעי הכיבוש, ממשלתו וצבאו, אז אנחנו על סף עימות. לא נוותר על החובה הקדושה שלנו להגן על ירושלים ומסגד אל-אקצא". לדבריו, "אנו קוראים לעמנו ולבני עמנו להתצבר בביתם, שכן עמידתם האיתנה מספיקה כדי להפיל את תכניות ממשלת הטרור".

כמו כן, דובר הג'יהאד האסלאמי בעזה, דאוד שיאהב הצהיר: "אם התוקפנות נגד אל-אקצא וח'אן אל-אחמר תימשך, אנחנו בדרך לעימות". הוא הוסיף כי "ממשלת הכנופיות לא תצליח לכפות מציאות חדשה בשטח, העניין קשור לאיתנותו של העם הפלסטיני ולעמידתו על אדמתו.