מסר לאיראן? צה"ל החל היום (שני) בתרגיל "אלוני הבזלת" (Juniper Oak) יחד עם פיקוד המרכז של צבא ארצות הברית. התרגיל יבחן את המוכנות הישראלית-אמריקאית המשותפת וישפר את הקשר המבצעי בין שני הצבאות. כמו כן, התרגיל ידמה תקיפת מטרות ותרגול מתארים מורכבים בשילוב מערכות תקשורת, פיקוד ושליטה משותפות. בעקבות כך, תורגש תנועה ערה של כוחות הביטחון ברחבי הארץ וישמעו הדי פיצוצים באזור האדום.

במסגרת התרגיל, ספינות הטילים וצוללת של זרוע הים יבצעו תמרון ימי משותף, יחד עם נושאת מטוסים אמריקאית. בנוסף, יבוצע הלב הים תדלוק ספינות טילים מסוג סער 5, על ידי מכלית אמריקאית, להרחבת טווחי ומרחבי הפעולה של צה"ל בשגרה ובחירום. כמו כן, במהלך התרגיל, חילות אוויר, הים והיבשה של שני הצבאות,יבצעו ירי לעבר מטרות המדמות יומים ימיים.

חיל האוויר הישראלי והאמריקאי יתרגלו מתארים בשיתוף מטוסי קרב, תובלה, מסוקי חילוץ והצלה, כלי טיס בלתי מאוישים, מטוסי ביון ומפציצים אמריקאים כבדים, ואף יטילו חימוש בדרום הארץ. בנוסף, בתרגיל בו ישתתפו מטוסי התדלוק הישראלים מסוג "ראם" ומטוסי התדלוק העתידיים של צה"ל, מתדלקים אמריקאים מסוג KC46, שיתדלקו את מטוסי הקרב והמפציצים.

במסגרתו של התרגיל המשותף, כוחות זרוע היבשה יקיימו אימון משותף שיכלול תמרון וירי של עשרות רקטות, במהלכו ישוגרו רקטות ארוכות טווח ממערכת HIMRAS האמריקאית וממשגרים ישראלים. מצה"ל נמסר כי "מדובר בנדבך נוסף המחזק את דרכי הפעולה הרב זרועים והבינלאומיים בין הצבאות, להתמודדות עם מגוון איומים באזור".