מסר לישראל? מפקד משמרות המהפכה, חוסיין סלאמי, הצהיר היום (שלישי) כי "כל מי שמבקש להשמיד את סוריה, הולך לקראת מוות והרס". במהלך פגישה עם שר ההגנה הסורי, הגנרל עלי מחמוד עבאס, הדגיש כי "האירועים האחרונים בפלסטין הכבושה הם אינדיקציה לסופה של הישות הציונית, אנו מוכנים להעניק סיוע לכוחות הסורים בממדים ותחומים שונים".

כמו כן, סלמי ציין כי "העם האיראני והסורי לא ינטשו את הזירה מול אויבי האסלאם". לדבריו, "העם הסורי לא ישכח את עזרתה ועמדותיה של איראן ואת מות הקדושים של מפקד כוח קודס סולימאני, שהתעמת עם הסכנות". על פי רשת "אל-מיאדין" הלבנונית, המזוהה עם ארגון חיזבאללה, ציין שר ההגנה הסורי כי "ההתנגדות והאיתנות של העם הסורי, בתמיכת איראן וחיזבאללה, לימדו את האויב לקח חשוב".

שר ההגנה הסורי הוסיף כי "האויבים נסוגים ומדיניותה של אמריקה באזור תיכשל ותושמד. האויבים ניסו ליישם את התרחיש הסורי  באיראן, אך הם נכשלו, וטהרן נותרה מבצר איתן ובלתי מנוצח". כמו כן, עבאס התייחס לאפשרות כי משמרות המהפכה יכנסו לרשימה השחורה של ארגוני הטרור באיחוד האירופי ואמר כי "ממשלות שנותנות חסות לטרור, מאשימות אחרות בכך, ומסווגות אותן ברשימת הטרור".

מפקד משמרות המהפכה חוסיין סלאמי (צילום: gettyimages)
מפקד משמרות המהפכה חוסיין סלאמי (צילום: gettyimages)

בתוך כך, מפקד צבא איראן, מוחמד באגרי, שנפגש גם הוא עם שר ההגנה הסורי, אמר כי יתקיימו תמרונים צבאיים משותפים בין שתי המדינות. באגרי הצביע על עמדותיה של סוריה התומכות בעניין הפלסטיני, וציין כי "מדינה זו נמצאת בחזית ההגנה על פלסטין והעולם האסלאמי מאז תחילת הכיבוש הציוני על השטחים הפלסטינים". לדבריו, "סוריה, על איתנותה, מנהיגותה, עמה וצבאה, סיכלה קונספירציות, ניצחה את הטרור ושמרה על עצמאותה וריבונותה הלאומית, תוך שהיא מצביע על עומק היחסים בין טהרן לדמשק".

שר ההגנה הסורי מצדו ציין במהלך הפגישה כי "שיתוף הפעולה ההדוק בין דמשק לטהרן, הביא לתוצאות פוריות בהבסת הטרור ובתוכניות התוקפניות של האויב, וכי הניצחון שהושג על הטרור הוא ניצחון משותף, כמו הסורי והאיראני. דם מעורב על אדמת סוריה". עבאס גם שיבח את תמיכתה של איראן בסוריה ובמלחמה בטרור, והדגיש את החשיבות על המשך שיתוף הפעולה וההתייעצויות בין שני הצדדים.