בפעם השנייה מאז כניסתו לכלא, סא"ל דן שרוני, שתיעד בסתר עשרות חיילות שלו במצבים אינטימיים בפרשה החמורה שנחשפה במעריב, ישוחרר לחופשה בביתו מטעמים אישיים חריגים. לאור התנגדות התביעה קוצרה חופשתו לעשר שעות והוא יצא ויחזור לכלא הצבאי ביום חמישי הקרוב. 

כזכור סא"ל שרוני נעצר עד לתום ההליכים המשפטיים בעניינו, והוא שוהה במעצר מיום 9 בנובמבר 2021. ב-13 בדצמבר 2022, יצא שרוני לחופשה הראשונה שלו שהייתה בת 52 שעות בבית הוריו, בהתאם להחלטה קודמת של ביה"ד הצבאי. 

לאחר בקשה נוספת של סא"ל שרוני לחופשת סוף שבוע בשל עניינים אישיים נדונה בקשתו בפני בית הדין הצבאי המיוחד, לאחר שמפקד בסיס הכליאה קבע שסא"ל שרוני ייצא רק לחופשה בת שש שעות בלבד מכיוון שאין צורך ענייני בין בקשתו האישית של שרוני לאישור חופשה ארוכה יותר, כאשר ברקע גם נפגעות העבירה יצאו במחאה בזמנו כנגד יציאתו הראשונה לחופשה. 

בדיון שנערך בפני בית הדין הצבאי המיוחד, ביקשה התביעה הצבאית שלא להתערב בהחלטת מפקד הכלא בעניין משך חופשתו של שרוני ולהשאיר את משך החופשה לשש שעות בלבד. בית הדין המיוחד קיבל מנגד את בקשתו של שרוני והורה על חופשה למשך סוף השבוע כולו, אבל גם כאן לא היה סוף פסוק והתביעה הצבאית ערערה על ההחלטה לבית הדין הצבאי לערעורים.

בעקבות הדיון, בחן מפקד בסיס הכליאה פעם נוספת את בקשתו של סא"ל שרוני, אשר הציג מידע ומסמכים עדכניים התומכים בבקשה. בעקבות ערעור התביעה ועל דעת הצדדים, ביטל בית הדין הצבאי לערעורים את החלטת בית הדין הצבאי המיוחד על מתן חופשה למשך סוף השבוע הקרוב ואישר חופשה בת 10 שעות כאמור.

בהתאם להחלטת מפקד הכלא כפי שאושרה בדיון, שרוני יצא לחופשה בפיקוח קרוב משפחה ויהיה עליו להפקיד את דרכונו, וכן חל עליו איסור ליצור קשר עם אחרים.

תגובת דובר צה"ל: "בהתאם להחלטתו של מפקד בסיס הכליאה 'נווה צדק', נקבע בבית הדין הצבאי לערעורים, כי תינתן לסא"ל דן שרוני חופשה למשך 10 שעות בלבד, מטעמים אישיים חריגים שהציג. החופשה תינתן ביום ה', 26 בינואר 2023, ד' בשבט התשפ"ג, בסופה ישוב לבסיס הכליאה".