השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, הורה היום (רביעי) לנציבת שירות בתי הסוהר, רב גונדר קטי פרי, להוציא את החיילים והחיילות המשרתים בשירות חובה באגפי האסירים הביטחוניים ובמקומם להציב במקומם סוהרים וותיקים ומנוסים, זאת בעקבות פרשת "סרסור הסוהרות" ואירועים נוספים שבהם נטען לפגיעה בסוהרות ולהטרדתן המינית על ידי האסירים.

בצל פרשת הסרסור בסוהרות: שירות החובה בשב"ס ייבחן מחדש, חיילים וחיילות לא ישהו בקרבת מחבלים

השר ביקש כי החלטתו תיושם תוך זמן של עד חצי שנה. עוד החליט כי חיילות וחיילים ימשיכו לשרת בבתי הסוהר אולם הם יהוו את מעגל האבטחה השני ללא מגע ישיר עם האסירים הביטחוניים. מקורביו טוענים כי מיד כשהבין את המשמעות של פגיעה בנשים באגפי האסירים הביטחוניים הוא קיבל ההחלטה שהן לא ישרתו במעגל הזה אלא במעגל השני

כזכור, הצוות לבחינת הצבת חיילים בשירות בתי-הסוהר המליץ על הוצאת חיילי צה"ל מבתי הכלא הביטחוניים והחלפתם בסוהרים מקצועיים בתהליך הדרגתי. עוד המליץ על הקפדת על הצבת חיילים רק בתפקידי אבטחה וליווי, בהתאם לקבוע בחוק ולהעביר חיילים המשרתים באגפים ביטחוניים בבתי כלא רגילים (שם מספר החיילים המוצבים נמוך) לשירות בבתי הכלא הביטחוניים הגדולים (שם מוצבים רוב החיילים). 

הצוות, בראשות אלוף (מיל') אמיר אשל, הונחה לבחון את הצורך בהמשך הצבת חיילים בשירות חובה בבתי הסוהר הביטחוניים ובאגפים הביטחוניים, ובפרט חיילים שבאים במגע ישיר עם אסירים ביטחוניים. הצוות התרשם כי שב"ס שיפר משמעותית את הטיפול במשרתות ומשרתי החובה, בדגש על מניעת הטרדות מיניות, אך המליץ כי משימת כליאתם של אסירים ביטחוניים תוטל על סגל סוהרים מקצועיים - כפי שקורה בטיפול באסירים פליליים.