תיעוד חדש ודרמטי התפרסם הערב (חמישי) מממצלמות הקדסה של לוחמי הימ"מ מחילופי האש מוקדם יותר היום בלב מחנה הפליטים ג'נין. בתיעוד נראים הלוחמים כשהם מסתערים בלב הקסבה תחת מטחי אש ורימונים כבדים. 

חשש להסלמה בעקבות המבצע בג'נין: הרמטכ״ל הורה על הגברת המוכנות הביטחונית

בתיעוד נוסף של חיל האוויר ואגף המודיעין, תועדו המחבלים  מהאוויר כאשר הם משליכים בקבוקי תבערה ובהמשך אף מבצעים ירי לעבר כוחות צה"ל מאחד הגגות הבתים במחנה. 

תיעוד אווירי של הקרב בג'נין (צילום: דובר צה"ל)
כאמור, כעשרה מחבלים חוסלו הבוקר במהלך פעילות משותפת של כוחות שב"כ, ימ״מ, מג"ב וצה״ל לסיכול פעילות טרור בלב מחנה הפליטים ג׳נין, זאת בשל מידע התרעתי מודיעיני שהתקבל על חוליה של שלושה מחבלים המשויכים לג’יהאד האסלמי, וחשודים בין היתר בירי לעבר כוחותינו וכן בתכנון ביצוע פיגועים בשטח ישראל.

במהלך פעילות הלוחמים לכיתור המבנה בו שהו המבוקשים, זוהו שני חמושים אשר ברחו מן המבנה. הכוחות ירו לעברם ונטרלו אותם. אחד המבוקשים ששהה במבנה הסגיר את עצמו לכוחות במקום. כמו כן, כוחות הנדסה נכנסו למבנה כדי לפוצץ שני מטענים אשר שימשו את המבוקשים. במקום היה מבוקש רביעי חמוש שנוטרל גם הוא על ידי הלוחמים. 

פעילות צה"ל במחנה הפליטים ג'נין (צילום: דובר צה"ל)

מפקד משמר הגבול, ניצב אמיר כהן, עמד מקרוב על הפעילות ואמר למפקד הימ"מ, תת-ניצב ח', כי "בפעילות של היחידה המיוחדת יחד עם פלוגת מג"ב ג'נין וצה"ל בהכוונת השב"כ פעלתם באומץ לב, קור רוח ומקצועיות  תחת אש כבדה וסיכון חיים ממשי. שילוב הזרועות של כוחות הביטחון מוכיח את עצמו מחדש מדי יום בשמירה על ביטחון אזרחי מדינת ישראל". 

הפרשן הצבאי של מעריב, טל לב רם, שוחח עם בן כספית ואריה אלדד ברדיו 103FM, והסביר על הפעילות בג'נין: "יש לה משמעות רחבה בהתאם למה שיתפתח ממנה. אין ספק שבתוצאות היו יכולים להיות אירועים רבים שמסתיימים בתוצאות כאלה, אבל כשיש תוצאה כל כך חריגה, זה כמובן יכול להתפתח לגזרות אחרות". הוא הוסיף כי "מבחינה מבצעית הפעולה מוצלחת".

כשנשאל האם ישנה היערכות גבוהה, השיב: "בוודאי. ג'נין היא דלק בגלל שהג'יהאד פועל בה שיכולה להקרין על רצועת עזה. לכן זו ההיערכות המרכזית. תשעה הרוגים זו התוצאה של האירוע הזה, זה נתון שלא ראינו אותו בכל השנים האחרונות שמתרחש בג'נין. האם יכולות להיות השלכות על עזה? בוודאי שכן. יהיו הערכות, יהיו תדרוכים, אבל בהחלט יכול להיות שלאירוע הזה יהיו משמעויות, אנחנו שומעים גם קולות משכם".