לאחר ירי הרקטות הלילה: ראש עיריית אשקלון תומר גלאם, שיגר היום (שישי) מכתב אל ראש הממשלה, שר הביטחון ושר האוצר, ובו הוא דורש להקים מרחבים מוגנים נוספים בעיר, כמו גם מתן הטבות כלכליות לתושבים המקומיים. "כפי שהתרעתי בפניכם פעמים רבות, הלוך ושוב, לכ-40,000 מתושבי העיר אין מרחב מוגן ראוי ובסיסי, והלילה, הם שוב עצרו את נשימתם באותם רגעים משתקים, תרים אחר פיסת תקרה שתגן עליהם, חשופים לגמרי בחזית", ציין גלאם במכתב.

"נמנע פיגוע גדול": מסתערבים חיסלו עשרה מחבלים במבצע דרמטי בג'נין

"מרביתם המוחץ של אותם תושבות ותושבים בחר בכם. תמך בכם. בבחירות האחרונות הוא יצא מביתו בשכונה נעדרת המיגון כדי לממש את זכותו הדמוקרטית ולהצביע לכם", ציין והוסיף: "הוא האמין לכם כשדיברתם על מיגור הירי, על השבת ההתרעה וחיסול ארגוני הטרור ברצועה. הוא האמין לכם כשדיברתם על תוכנית מיגון בעיר אשקלון ועל הטבות כלכליות והוא עדיין מאמין. כי מגיע לו, ובצדק".

כאמור, גלאם פנה בדרישה לממשלה: "זהו צו השעה להוציא אל הפועל תוכנית מיגון נכונה ואחראית ולהעצים את חוסנם של תושבי העיר על ידי הענקת הטבות כלכליות, המגיעות להם בזכות ולא בחסד. הרפורמה החשובה ביותר שצריכה להיות על סדר היום היא רפורמת מיגון מקיפה ויסודית בעיר אשקלון. זאת הרפומה שתציל חיים במערכה הבאה, שתהיה, כידוע לכם מאתגרת יותר, רחבה יותר ומסוכנת יותר. 

כאמור, שיגור הרקטות הלילה אירע כמה שעות לאחר המבצע של כוחות הביטחון בג'נין. כוחות שב"כ, ימ״מ, מג"ב וצה״ל פעלו אמש לסיכול טרור בלב מחנה הפליטים ג׳נין עקב מידע התרעתי מודיעיני שהתקבל על חוליה של שלושה מחבלים המשויכים לג’יהאד האסלמי, וחשודים בין היתר בירי לעבר כוחותינו וכן בתכנון ביצוע פיגועים בשטח ישראל. במהלך הפעילות חוסלו עשרה מחבלים, כך לפי דיווחים בתקשורת הערבית, וביניהם שלושת המבוקשים, שפתחו באש ניסיון מעצרם ונהרגו.

בתוך כך, ראש המועצה האזורית שדות נגב תמיר עידאן הגיב לאירועים הביטחוניים האחרונים ואמר כי ''אירועי הלילה האחרונים צריכים להזכיר לנו שאויבינו ממשיכים וימשיכו בניסיונם לפגוע בנו בגוף ובנפש. אני מחזק את כוחות הביטחון על פעילותם למיגור הטרור וקורא להם להמשיך לפעול בתקיפות כנגד כל התקפה על מדינת ישראל בכלל ועל עוטף ישראל בפרט. אני קורא מכאן לממשלת ישראל ולראש הממשלה מר בנימין נתניהו לפעול באופן מיידי ולאשר  את הקמת היישוב חנון (שם זמני) המתוכנן לקום בעוטף ישראל ואשר מונח על שולחן הממשלה מזה תקופה ארוכה. החלטה היסטורית זו תהווה תשובה ציונית הולמת וניצחון מוחץ על אויבינו''.