במערכת הפוליטית הגיבו בתדהמה למתקפת הטרור סמוך לבית כנסת בירושלים, בו נרצחו לפחות שמונה בני אדם אמש (שישי). ראש הממשלה בנימין נתניהו קיבל עדכונים שוטפים והגיע לזירת הפיגוע לאחר הערכת מצב בטחונית, שם קרא לתושבים "לא לקחת את החוק לידיים", והבטיח כי "נפעל בנחישות ובקור רוח". 

מתקפת הטרור בירושלים: לחץ כאן לעדכונים שוטפים

שר הביטחון, יואב גלנט, מסר: ״מדובר בפיגוע קשה ועצוב בערב שבת כנגד אזרחים. שולח תנחומים למשפחות הנרצחים, ומאחל החלמה מהירה לפצועים. מערכת הביטחון בראשתי תפעל ביד קשה וללא פשרות כנגד הטרור ותגיע אל כל מי שמעורבים בפיגוע״.

יו"ר האופוזיציה, חה"כ יאיר לפיד, כתב בחשבון הטוויטר שלו כי מדובר ב"ערב שבת קשה וכואב. הלב נשבר מול המראות הקשים. טרור בבית כנסת, מחבל בן עוולה רוצח בדם קר. אני שולח תנחומים למשפחות שאיבדו את היקר להן מכל והחלמה לפצועים. כוחות הבטחון ניטרלו את המחבל וישימו ידם על כל מי שסייע לו. אסור לתת לטרור להרים ראש, יש לנהוג ביד קשה מול המפגעים ושולחיהם".

חברת מפלגתו, חה"כ מירב בן ארי, הוסיפה: "ערב עצוב וקשה מאוד. תנחומיי למשפחות הנרצחים. ליבי איתם". 

אליהם הצטרפה גם חה"כ קארין אלהרר, שמסרה כי היא "מתפללת לשלומם של הפצועים באירוע הירי בירושלים. לאזרחי ישראל מגיע בטחון אישי ברחובות".

השגריר באו"ם גלעד ארדן: "בזמן שפיגוע רצחני התקיים הערב בירושלים, מועצת הביטחון של האו״ם מקיימת דיון הזוי ומנותק על פעולת סיכול הטרור של צה״ל בג׳נין. אני משתתף מעומק לבי בצער המשפחות ואדרוש מהחברות באו"ם והמזכ"ל לגנות את הפיגוע".

חה"כ בועז ביסמוט (הליכוד) צייץ: "הלב בוכה, הראש אומר - תגובה קשה מאוד". 

יו"ר רע"מ, ח"כ מנסור עבאס, כתב: "מגנים ודוחים כל פיגוע בו נרצחים אזרחים וחפים מפשע. אני משוכנע שפעולה זו ואחרות דומות לה תרחיק את האפשרות למצוא פתרון לסכסוך ולהגשים את חזון השלום, הביטחון ההדדי, השותפות והסובלנות בארץ הקדושה. אני קורא לכולם לנהוג באיפוק, ולשתף פעולה כדי למצוא דרך להרגיע את המצב וכדי להציל את חייהם של אנשים רבים".