שבת של טרור בירושליםלאחר שני הפיגועים הרצחניים שאירעו בירושלים, ראש הלשכה המדינית של חמאס, אסמאעיל הנייה, הצהיר היום (שבת) כי "האזור הולך לקראת הסלמה חסרת תקדים, מה שמעיד על כך שהעימות עם ישראל לא יישאר בכותלי בתי הכלא". כמו כן, הנייה גם התייחס למצבם של האסירים הביטחוניים הכלואים בישראל, והאשים את השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, וממשלת ישראל ב"דיכוי" נגדם. 

הנייה הוסיף כי הוא קורא לכל מנהיגי העולם והעמים החופשיים "להתערב כדי לעצור את הפשעים של בן גביר וממשלת הימין הפשיסטית". הוא ציין כי "העולם עומד בני מבחן אמיתי". לדבריו, "שירות בתי הסוהר הציוני, בהנחיית השר לביטחון פנים, מנהל מאתמול מסע דיכוי מתמשך נגד האסירים במספר בתי סוהר בישראל. כוחות הכיבוש הסתערו על אסירים בכלא הנגב והעבירו מספר אסירים לכלא נפחא".

עיסמאיל הנייה (צילום: רויטרס)
עיסמאיל הנייה (צילום: רויטרס)

הנייה הוסיף כי "תהליך הדיכוי לו נתונים האסירים ברגעים אלו, הוא חלק מתכנית טרור מאורגנת הנופלת במסגרת סדר היום המוסכם של הממשלה בראשות נתניהו. היא מובלת על ידי השר לביטחון פנים בממשלת הכיבוש - בן גביר".

גם הרשות הפלסטינית התייחסה היום לפיגועי הטרור והאשימה בכך את ישראל. בהודעה הרשמית נכתב כי "ההנהגה הפלסטינית רואה בכיבוש הישראלי באחריות המלאה להסלמה המסוכנת, אליה הגענו, בעקבות פשעיה, שהסתכמו ב-31 חללים פלסטינים במהלך החודש האחרון, המשך ההתנחלויות שלה, הריסת הבתים, מעצרים, מדיניות אפרטהייד וחילול קדושת האסלאם".

עוד נמסר כי "מדיניות זו היא תוצאה של התחמקות ממשלת ישראל מהמחויבות ליישם את ההסכמים החתומים, וכך היא מפרה את ההחלטות הבינלאומיות. ההנהגה מזהירה את ישראל מפני המשך גישה זו, שתביא להסלמה נוספת".