לאחר תחקור ראשוני, בצה"ל מסרו הערב (שבת) כי לא אירוע ניסיון פיגוע דריסה בצומת תפוח. נהג המשאית סטה ממסלולו, במקום בו התקיימה התקהלות של מתנחלים, וחייל ששהה באזור חש בסכנה וירה לעבר המשאית. לא היו נפגעים.

מוקדם יותר, אירע פיגוע ירי בסמוך למסעדה בצומת אלמוג שבמרחב חטיבת הבקעה והעמקים. מדובר צה"ל נמסר כי המחבל הגיע למסעדה, ביצע ירי של כדור בודד עקב מעצור בנשקו ונמלט מהמקום. כוחות צה"ל והמשטרה סורקים את האזור, באירוע לא היו נפגעים. 

הבוקר נפצעו שני בני אדם באורח קשה בפיגוע ירי נוסף באזור מעלות עיר דוד בירושלים. המחבל, נער בן 13 ממזרח י-ם, הגיע לשכונה חמוש באקדח, ובדרכו פגש אב ובנו שפסעו ברחוב ופתח לעברם בירי.

כתוצאה מכך, הגבר בן ה-22 נפצע באורח קשה והגבר הנוסף, בשנות ה-40 לחייו, נפצע באורח בינוני עד קשה. בהמשך הותר לפרסום כי אחד הפצועים הוא קצין צה"ל שהיה בחופשה, שעל אף פציעתו הקשה הצליח לירות ולנטרל את המחבל.

שני הפצועים פונו להמשך טיפול בבית החולים שערי צדק כשהם סובלים מפצעי ירי בפלג גופם העליון. המחבל נוטרל על ידי כוחות הביטחון, והאקדח עמו ביצע את הפיגוע נתפס בשטח. 

מחבל חמוש באקדח זוהה לפני זמן קצר בכביש ההיקפי של היישוב קדומים, שבמרחב חטיבת שומרון. התושבים התבקשו להיכנס לבתים לנעול דלתות ולסגור חלונות. המחבל נוטרל על ידי אנשי מערך האבטחה של הישוב, כוחות צה"ל המשיכו לבצע סריקות במרחב.

אקדח המחבל סמוך לקדומים (צילום: באדיבות דובר צה''ל)
אקדח המחבל סמוך לקדומים (צילום: באדיבות דובר צה''ל)

אמש נרצחו שבעה בני אדם בפיגוע ירי שאירע סמוך לבית כנסת בשכונת נווה יעקב בבירה. פרמדיקים של מד"א שהוזעקו לזירת האירוע נאלצו לקבוע את מותם של חמישה פצועים, ובהם ארבעה גברים כבני 60, 50, 25 ו-20 ואישה כבת 60. עד כה הותרו לפרסום שלושה משמות ההרוגים: אליהו ונטלי מזרחי, זוג נשוי בשנות ה-40 לחייהם, ורפאל בן אליהו, בן 56. עוד הותר לפרסום, כי אחת הנרצחות בפיגוע היא אזרחית אוקראינית.

זירת הפיגוע בירושלים (צילום: שלו שלום/TPS)
זירת הפיגוע בירושלים (צילום: שלו שלום/TPS)

לבתי החולים הדסה עין כרם ושערי צדק פונו לאחר הפיגוע חמישה פצועים, ובהם גבר כבן 30 ואישה כבת 70 במצב אנוש שמותם נקבע בבית החולים. בבית החולים שערי צדק מטופלת אישה בת 65 שנפצעה באורח בינוני, שני הפצועים הנוספים שוחררו לבתיהם.

המחבל שביצע את הפיגוע בבירה הוא אלקם חיירי ממזרח ירושלים. הוא בעל תעודת זהות כחולה והגיע לזירה עם רכב בעל לוחית זיהוי ישראלית.