נאטם ביתו של המחבל עלקם חיירי שביצע את פיגוע הירי בערב שבת בנווה יעקב, באירוע בו נרצחו בדם קר שבעה אזרחים. עשרות שוטרים , לוחמי מג"ב וכוחות של צה"ל פעלו באישון לילה (ראשון) באזור א – טור שבמזרח ירושלים לאיטום ביתו של המחבל, זאת בהתאם להחלטת הדרג המדיני.

מתקפת הטרור בבירה: כך זה התרחש, דקה אחר דקה
תושב מזרח ירושלים ללא רקע ביטחוני: זה המחבל שביצע את הפיגוע בבירה

כזכור, ביקש השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר לאטום את בית המחבל כבר בליל הפיגוע לאחר שכוחות משטרה, מג"ב וצה"ל הגיעו למקום וביצעו מעצרם של הוריו, בני משפחתו וגורמים מסביבתו לחקירה כדי לבחון את מידת מעורבותם בפיגוע הרצחני. אגב, כבר באותו מעמד נתפס הבית בידי כוחות משטרה ומג"ב שפינו את יושביו וביצעו מעצרים. 

השר לביטחון לאומי התרעם אמש בהגיעו לביקור הפצועים בבית החולים על כך שעד לאותה שעה לא קיבל מענה מהיועצת המשפטית לממשלה וזאת לדבריו אחרי שהניח לפתחה החלטות בג"צ במקרים דומים. "לא מדובר בהריסה כי אם באטימה וככל שבג"צ יחליט אחרת נוכל לפתוח את הבית. אני לא מבין למה כל הרבה שעות חלפו ואני לא מקבל תשובות" התבטא בן גביר.

כאמור במהלך הלילה התקבלה החלטת הדרג המדיני וזאת אחרי שראש השב"כ , ראש המל"ל, שר הביטחון וכמובן ראש הממשלה אישרו את המהלך לאטימת בית המחבל ובהמשך לאישורים הנדרשים על פי חוק. נדגיש כי במהלך אטימת הבית, לא נרשמו הפרות סדר או התפרעויות וההליך הסתיים בצורה שקטה לפנות בוקר . 

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר התייחס לאטימת בית המחבל והעביר מסר חד: "טוב שהצעתי לאטום התקבלה ובקרוב נאטום את הבית כולו ומהירות התגובה שלא הייתה בממשלה הקודמת חשובה. יחד עם זאת, נצטרך ליישם עוד מגוון צעדי תגובה כדי להבהיר לטרור שיש ממשלה חדשה בירושלים ושישראל יוצאת להתקפה ולא רק מתגוננת על נפשה".

כזכור המחבל חוסל ע״י שוטרי מחוז ירושלים שביצעו אחריו מרדף, חתרו למגע וניהלו איתו קרב יריות , זאת אחרי שנטל את חייהם של שבעה אזרחים שיצאו מבית הכנסת. הלילה הגיעו הכוחות פינו את תכולת הבית וביצעו אטימה של כל הפתחים, חלונות, כניסות ויציאות כדי למנוע אפשרות כניסה לבית. במשטרה ובשב"כ פועלים לבקש צו הריסה של בית המחבל כמקובל במקרים שבהם מבוצע פיגוע טרור רצחני.