הממשלה אישרה היום (ראשון) את איטום ביתו של המחבל בן ה-13 שביצע את הפיגוע את בעיר דוד ביום שבת בבוקר, בו נפצעו שני בני אדם, אב ובנו - קצין בצנחנים. מדובר בשינוי מדיניות נקודתי, שכן פיגוע זה לא הסתיים במוות, אלא בפציעה חמורה.

אירוע רודף אירוע: שני פצועים באורח קשה בפיגוע ירי בעיר דוד

מלשכת השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר נמסר כי במקביל, יתקיים בממשלה דיון על המדיניות בנושא, וייקבעו קריטריונים בעניינים של מחבלים שלא ביצעו רצח. ראש השב"כ נתבקש להכין חוות דעת בנושא.

מדובר בהחלטה נקודתית בלבד, כאשר בתום דיון ארוך הנחה ראש הממשלה בנימין נתניהו את שר הביטחון יואב גלנט לגבש יחד עם ראש המל"ל צחי הנגבי, לגבש הצעת החלטה בנושא. לאחר שזו תגובש, ההצעה תעלה לדיון מיוחד בקבינט או בישיבת הממשלה. 

השר בן גביר צייין כי "זהו עוד צעד חשוב במגוון הצעדים שננקוט נגד הטרור, לחיזוק המשילות והגברת ההרתעה. במקביל להצעות החשובות שעלו היום בממשלה לשלילת זכויות למחבלים ומשפחותיהם חשוב שנעשה צעדים אופרטיבים ומיידים ושינוי המדיניות של אטימת הבית גם למי שלא רצח הוא אחד מהם".

תיעוד הפיגוע בעיר דוד, ירושלים (צילום: מצלמות אבטחה)

בתוך כך, ראש הממשלה העלה מספר הנחיות במהלך ישיבת הממשלה, בהן הנחייה לשב"כ להביא באופן מיידי חוות דעת בעניין ביצוע צעדים מרתיעים נוספים כלפי בני משפחות מחבלים שהביעו תמיכה בטרור. בנוסף ראש הממשלה ביקש מממלא מקום שר הפנים ומהיועצת המשפטית לממשלה להגיש הצעת חוק ממשלתית לעניין שלילת תושבות ואזרחות ממחבלים, והרחקתם לשטחי הרשות הפלסטינית. מדובר בהצעת חוק שהגישו השרים אבי דיכטר ואורית סטרוק.

במקביל, נתניהו ביקש משר העבודה והיועמ"שית להכין תזכיר חוק למתן אפשרות לפטר באופן מיידי עובדים שתמכו בטרור, ללא צורך בשימוע.  לצד אלו, צוין כי הממשלה תומכת במתן פטור מחובת הנחה לכל הצעת חוק שעוסקת בנושאים אלו, של חיזוק ההרתעה בדרך של פגיעה בסביבה הקרובה של המחבלים.