פיצוץ עוצמתי אירע הלילה באתר הצבאי בעיר אספהאן שבאיראן, זאת לאחר מתקפת מל"טים במקום. גורמים איראנים האשימו את ישראל בתקיפה, בעוד שגורמים מסוימים בעולם טענו כי ארצות הברית מעורבת בעצמה באירוע. 

כתוצאה מתקיפת מל"ט: פיצוץ עז אירע במפעל תחמושת במרכז איראן | צפו בתיעוד
אחרי הפיצוץ המסתורי: באיראן מפנים אצבע מאשימה לישראל ושולחים מסר מאיים

טל לב-רם, הפרשן הצבאי של מעריב, שוחח הערב עם בן כספית ואריה אלדד בתוכניתם ב-103FM, והתייחס לתקיפה: "זו לא פעם ראשונה שאנחנו שומעים על תקיפות ברחבי איראן, אבל אבל נדמה לי שהפעם הכיוון הוא קצת אחר, של מתקני הנשק או המפעלים הגדולים שיש שם, מחקר וכדומה, שקשורים גם לטילים קונבנציונליים ארוכים טווח, אז זה אירוע מאוד מאוד מעניין". 

הוא הציג את הקשר הישיר של המלחמה באוקראינה לאירוע: "בין השורות צריך לשים לב לשינוי מדיניות מאוד מאוד דרמטי אצל האמריקאים שיותר מרומזים, שבעקבות ציר הנשק שהתפתח בין הרוסים לאיראנים הם יכולים ויפעלו בצורת מב"ם משלהם, כמו שיש לישראל נגד האיראנים בסוריה, גם כדי לטרפד ולפעול נגד ציר הנשק הזה". 

"יכול מאוד להיות שנראה עוד ועוד תקיפות מסתוריות שלפעמים אולי ישראל קשורה אליהן ואולי לפעמים לא", ציין והתייחס לשימוש בכלי טיס לא מאוישים, ולהצהרת האמריקאים: "אני מעריך שלארצות הברית היא שחקנית מאוד מרכזית בעניין הזה ויש שיתופי פעולה, אני מעריך גם שיתופי מודיעיניים ואני מעריך שגם ישראל תורמת. אני יכול להגיד את זה רק כהערכה שלי, שהיא תורמת לעיתים מודיען על צירי נשק כאלה שיכולים להיות בין מדינות אחרות, נניח כמו הרוסים לאיראנים ,וזה סיפור מאוד מעניין שבו ארצות הברית מצהירה באופן די גלוי שהיא עלתה מדרגה בעניין הזה". 

עוד הוא התייחס להריסת המבנים הלא חוקיים במזרח ירושלים: "אני לא מזלזל בעניינים הללו של אטימה, הריסה, זה כלי משמעותי כנגד הרתעה. אבל יש גם ערבוב וספינים. עכשיו אנחנו מדווחים על כך שהורסים 14 מבנים בלתי חוקיים במזרח ירושלים, זה בסדר גמור, זה לא קשור בשום דבר לנושא של הטרור".

"משה לאון כבר מוביל מדיניות מאוד ברורה בשנים האחרונות, אם תרצו אפילו בשנים של ממשלת השינוי הכפיל את כמות ההריסות של בנייה בלתי חוקית. אותו משה לאון בתקופת הרמדאן בשנה שעברה גם ידע להגיד: 'בואו נמתין קצת כי התקופה מתוחה'. אני רוצה לומר 'בואו נתעסק במהות, בואו נתעסק באיך מתמודדים בטרור, לא בספינים'. הערבוב של הריסת הבתים הבלתי חוקיים, שטוב שהרסו, אינה קשורה בדבר לסיפור הטרור", הוסיף.