הקבינט המדיני ביטחוני התכנס אתמול בערב, לאחר שני הפיגועים הקשים שאירעו בירושלים במהלך השבת. הישיבה עצמה כללה מספר אי הסכמות בין המשתתפים, כפי שבין היתר הוצג בדיווח של "כאן 11" הערב (ראשון).

אירוע רודף אירוע: שני פצועים באורח קשה בפיגוע ירי בעיר דוד

על פי הדיווח, השר לביטחון פנים איתמר בן גביר, המשיך את הקו התקיף כנגד היועמ"שית גלי בהרב-מיארה, ואמר לה: "את לא חיה באותה המדינה שאני חי בה, אתם לא יושבים בתוך עמכם. חיבלת בעבודה שלנו, קיבלת את החומרים לצורך האיטום כבר אתמול בשמונה בבוקר". היא השיבה לו: "זה לא נכון, קיבלתי את החומרים רק בשמונה בערב". 

השר לביטחון לאומי איתמר בן-גביר בהצהרה לאחר הפיגועים בנווה יעקב ועיר דוד בירושלים. צילום: דוברות השר לביטחון לאומי

"כנראה שאין את מימד הזמן בייעוץ המשפטי, הם מעל הזמן. הם לא מבינים שאם אתה לא עושה מהר אז אתה חוטף", תקף בתגובה שר המשפטים יריב לוין, זאת על רקע הרפורמה המשפטית אותה הוא מקדם. במהלך הישיבה, בן גביר ושר האוצר בצלאל סמוטריץ' דרשו להוביל קו תקיף יותר, בתגובה לפיגועי הטרור. 

"צריך לשנות את המשוואה, זה המנדט שלנו. אנשים בחרו בנו בשביל שנבצע צעדים גדולים", טען בתוקף יו"ר הציונות הדתית. בן גביר הוסיף כי "אנחנו רוצים מדיניות של 'בעל הבית השתגע'". יו"ר ש"ס אריה דרעי שנכח בישיבה לאחר שהוזמן אליה כמשקיף, על אף פסילתו ע"י בג"ץ, סתר את טענות השניים: "צריך לחשוב על צעדים. יש לנו אחריות כוללת על הכפתיים, צריך לשים לב לאמריקאים. לא כל מה שרוצים אפשר לעשות", כך כאמור על פי הדיווח.