סגן מפקד פיקוד הצפון לשעבר, אלוף (מיל') איל בן ראובן, התראיין היום (שני) בתוכניתו של יואב מינץ ב-104.5FM, והתייחס למספר נושאים, וביניהם: הדיווחים על התקיפה על שיירת משאיות הנשק בגבול סוריה-עיראק, המתיחות הבטחונית ותקף את הרכב הקבינט המדיני-בטחוני הנוכחי.

בן גביר דורש: כנגד שבעה נרצחים - הכשרת שבעה יישובים ביהודה ושומרון
בן גביר: "היועמ"שית לא אפשרה לאטום את בית המחבל; בהרב-מיארה: "לא נכון"

ראשית, פתח את דבריו על הדיווחים מהתקיפה בסוריה: "ניתן לומר שמתקיימת מערכה חשאית יותר או פחות של ישראל מול איראן. אנחנו בעצם רואים מהדיווחים שתי מטרות עיקריות. הראשונה: סוגיית ההתפשטות האיראנית לתוך סוריה שכבר שמענו אמרות מאד ברורות שמדינת ישראל אכן פועלת כנגדה. המטרה השנייה היא היעד החשוב המאיים ביותר, סוגיית הגרעין האיראני. צריך פה פעילות מאד עניפה של בנין כוח. שאם צריך כוח שיתפרץ קדימה, שיהיה מוכן".

בואו לשדרג את האנגלית שלכם: לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

"כמו כן, אציין כי המצב בזירה הפלסטינית רע מאוד", אמר בן ראובן והתייחס לאירועי הטרור בארץ, "אנחנו מזהים בשטח טרור יחידים, שהוא הטרור הקשה ביותר להתמודדות איתו. החמאס עושה כל מה שאפשר כדי להבעיר את יהודה ושומרון כי הוא רוצה שקט בעזה, כי זה נוח מסיבותיו שלו. היה ירי רקטות אבל אם הוא היה רוצה היה עושה דברים אחרים ומעדיף שהרעש יהיה ביהודה ושומרון. כדי להתמודד עם ההסלמה צריך דבר ראשון להביא עוד כוח, עוד גדודים, ויש לזה משמעויות אדירות על מוכנות הכוח בצפון וצבא מילואים".

כמו כן, נשאל בן ראובן האם הוא בעד לאפשר לכל אזרח שרשאי על פי חוק להצטייד באקדח, והשיב: "אני מאד מודאג ממה שאני רואה, ממה שנקרא הקבינט הבטחוני. אני רואה שרים מתלהמים, מן בן גביר כזה שמגיע בשבת ומסביר 'איזה קורבן שהיה צריך לעזוב את שולחן השבת', שישאל את אביב כוכבי כמה שבתות הוא עשה בשקט עם המשפחה שלו, או שישאל אותי. אמר אתמול יואב גלנט, שעליו אני כן סומך, צריך קודם כל להרגיע את השטח עכשיו. יש דברים שאומרים בהערכות מצב עכשיו, מדברים בשקט, מקשיבים, אפשר גם להתלהם בחדרים סגורים".

"המציאות התנפצה בעיניים לסמוטריץ' ולבן גביר", הוסיף, "בוא ונראה עכשיו את ההחלטות שלהם. האם מג"ב צריך להיות תחת פיקודו של בן גביר, אני בכלל לא רוצה לחשוב על הרעיון. על המינהל האזרחי תחת סמוטריץ'? אני מנסה לחשוב מה קורה סביב השולחן שמה ואני כמעט מרחם על יואב גלנט. אני קורא לראש הממשלה: זה הזמן גם להבין שבמצב ביטחוני כזה, קח את שר המשפטים שלך, ותגיד לו: עצור בחריקת בלמים את הרפורמה. לא צריך עכשיו את המאבקים האלה בתוך החברה הישראלית".