תקרית חריגה בצה"ל: אירוע אלימות חמור התרחש היום (שני) במוצב חרסינה שביישוב היהודי בחברון, בין סגן מפקד חטיבת יהודה לרס"פ ולוחמים מגדוד 51 שמאיישים את המוצב. מבירור ראשוני של התקרית עלה כי הלוחמים הכו את הקצין, בדרגת סא"ל בבעיטות ואגרופים. עם זאת, עלה כי גם הקצין פעל באלימות כלפי חייל, שלא היה מוכן להכניס אותו למוצב בשל סכסוך קודם בין קצינים בגדוד גולני לקציני מטה בחטיבת יהודה.

החקירה החלה כאשר קצין הקשר החטיבתי כינה את סגן מפקד גדוד 51 - "גולנצ'יק ערס" בסביבת חיילים ששמעו את דבריו. בעקבות כך, הסמג"ד הנחה בפקודה שלא לאפשר לקצין הקשר להיכנס למוצב בו משרתים הלוחמים. היום, לאחר התקרית, על פי גרסת הקצינים בטחיבת יהודה, הגיע קצין הקשר עם סגן מפקד החטיבה למוצב גולני ומיד עם הגעתם החלה התקרית האלימה.

הלוחם בש"ג של המוצב לא נתן לקצינים, בהם סגן מפקד החטיבה להיכנס למוצב. בעקבות הסירוב, התקשר הסמח"ט לסגן מפקד הגדוד שאמר לו שאינו יכול להיכנס. לאחר השיחה שהתנהלה בטונים גבוהים, דרש סגן מפקד החטיבה מהלוחם בש"ג לפתוח את שער הכניסה למוצב, אך סירב להכניס את הקצינים.

בנקודה הזו התפתח עימות פיזי בין הסמח"ט ללוחם, כאשר חיילים מהחפ"ק של הסמח"ט התערבו גם בהם באלימות כלפי הלוחם בשער, והוזעקו לוחמים וקצינים נוספים שהגיעו לשער. בין הסמח"ט לרס"פ הפלוגתי, ולוחמים נוספים, התפתח עימות מילולי חריף , שהתפתח כאמור, לעימות אלים.

תגובת דובר צה"ל: "אירוע האלימות החמור שאירע היום בחטיבת יהודה מתוחקר ע"י מפקד החטיבה יחד עם מח"ט גולני".

הסרטון בכתבה פורסם לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים. מערכת האתר מכבדת זכויות יוצרים ומשקיעה מאמצים באיתור בעלי זכויות יוצרים לצורך שימוש בחומרים המופיעים באתר.  אם לדעתכם נפגעה זכותכם כבעלי זכויות יוצרים בחומר המופיע באתר זה, הנכם מתבקשים לפנות באמצעות דואר אלקטרוני לכתובת : [email protected]