מספר מפעלי אמל"ח ברחבי איראן הותקפו בשבוע האחרון, כאשר האחריות יוחסה לארצות הברית ולישראל. מפקד חיל הים לשעבר, האלוף במיל' אליעזר (צ'ייני) מרום, התייחס היום (שלישי) לשאלה האם על ישראל לפעול כנגד ההתקדמות של איראן לפצצה גרעינית בתוכניתו של גדי נס ברדיו צפון 104.5FM, ואמר: "אני חושב שהחרב על הצוואר שלנו. אנחנו צריכים להבין שאנחנו קרובים מאוד לאירוע הזה, לכן ממשלת נתניהו הגיעה לשעה שבה צריך להחליט".

דיווח בארה"ב: תקיפת המפעל באיראן בוצעה בידי רחפנים ישראלים והוכתרה בהצלחה

"קורות פה שתי תופעות שהן מקבילות אבל חשוב להבין אותן", אמר מרום. "איראן היא פסיק לפני מדינת סף גרעינית, מבחינת העשרה הם קרובים מאוד להעשיר ב-90 אחוז ומעלה וזה מקרב אותם מאוד לפצצה. מבחינת הנשק אנחנו לא בטוחים שאנחנו לא יודעים את כל הנתונים וייתכן שזה עדיין לא בשל לחלוטין".

לדבריו, "איראן מעורבת היום עד הצוואר במלחמה באוקראינה, דרך רוסיה. אנחנו עומדים בפני דבר שאנחנו צריכים לשים אליו מאוד. נוצר קשר, ברית בין רוסיה ואיראן, ברית המצורעים, והדבר הזה עלול להוליד בסופו של דבר אמל"ח רוסי, מטוסים, נשקים, זה עלול לגרום שאם אנחנו נרצה לתקוף יהיה לנו קשה לתקוף. מה אנחנו צריכים לעשות? אני לא חושב שהעולם המערבי וארה"ב בראשו יגיעו למצב שבו הם יפעילו כוח צבאי מול איראן, קשה לי לראות את זה קורה. לישראל אין הרבה ברירות, אמר מאיר דגן ז"ל, 'כשהחרב תגיע לצוואר אנחנו נפעל' - אני חושב שהחרב על הצוואר, אין מה לעשות".

"מה האלטרנטיבה? שאיראן מדינה גרעינית?", שאל מרום. "זה אומר ששאר המדינות הגדולות באזורנו יהפכו לגרעיניות. זה אומר טורקיה, מצרים, סעודיה אפילו - אתה רוצה לחיות במזרח תיכון שכזה? אני לא. מול איזו אלטרנטיבה אנחנו ניצבים? האם הגיעה השעה? אם אנחנו מסתכלים על מונחים של כדורגל מהדקה ה-90, אנחנו בדקה ה-85. אנחנו צריכים להבין שאנחנו קרובים מאוד לאירוע הזה, לכן אני חושב שממשלת נתניהו הגיעה לשעה שבה צריך להחליט".