רקטה אחת שוגרה הערב (רביעי) מרצועת עזה לעבר שטח ישראל  ויורטה על ידי לוחמי ההגנה האווירית. קודם לכן, הופעלה אזעקת צבע אדום בשדרות ויישובים סמוכים. ארגון הטרור "גוב האריות" לקח אחריות על ירי הרקטה, כך על פי דיווחים פלסטינים.

אזעקת צבע אדום הופעלה הערב (רביעי) בעיר שדרות וכן גם בקיבוץ איבים וניר עם שבעוטף עזה. צה"ל אישר הפרטים ומסר כי הם בבדיקה, נשמעו פיצוצים במרחב. מעיריית שדרות והמועצה אזורית שער הנגב נמסר כי לא אותרו נפילות בשטחם. 

לאחר פרסום הקלטת: המתיחות בבתי הכלא הביטחוניים בנקודת שיא

אישה כבת 50 נפצעה באורח קל לאחר שמעדה בדרכה למרחב המוגן. חובשים ופרמדיקים של מד"א שהוזעקו למקום, העניקו לה טיפול רפואי ופינו אותה לבית החולים. מעיריית שדרות והמועצה אזורית שער הנגב נמסר כי לא אותרו נפילות בשטחם. האזעקה נשמעה בזמן האזכרה לאלה אבוקסיס ז"ל שנהרגה מרקטת קסאם לפני 18 שנה. 

שרידי הרקטה שנורתה לשדרות (צילום: עיריית שדרות)
שרידי הרקטה שנורתה לשדרות (צילום: עיריית שדרות)

מהשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר נמסר: "הירי מעזה לא ירפה את ידי מלהמשיך לפעול לביטול תנאי הקייטנה של מחבלים רוצחים. נותן גיבוי לשב"ס להיכנס לתוך האגפים ולהשליט סדר. ביקשתי לכנס ישיבת קבינט דחופה עוד הערב, לבחון את דרכי התגובה על שיגור הטילים מעזה".

ראש המועצה האזורית שדגות נגב, תמיר עידאן, אמר כי ''אסור להבליג. אני מצפה מהממשלה לעמוד בהבטחותיה ולהורות על תגובה עוצמתית באופן מיידי ולא לחכות. שקט יענה בשקט, והשקט הופר כעת. זה הזמן לומר לאויבינו: לא נסבול טפטופים''.

בתגובה לירי הרקטה שנורתה לעבר שדרות, מסר ראש העיר, אלון דוידי: "לצערנו הטרור מרצועת עזה נמשך ואסור לנו להכיל אותו. צריך להכות בחמאס ובג'יהאד ולחסל את מנהיגי הטרור. כפי שאנו יודעים לפעול בסוריה ובאיראן, אנו צריכים לפעול גם בעזה. התשובה האזרחית שלנו היא שאנחנו נמשיך לפתח את העיר ונלך לאורם של אלה אבוקסיס הי"ד שהיום ציינו עם משפחתה 18 שנים להירצחה מירי רקטה והקדושים הנוספים שנרצחו בפעולות טרור".

כזכור, לפני כשבוע נורו מספר רקטות מרצועת עזה לעבר יישובי העוטף ואשקלון. על פי הודעת דובר צה"ל זוהו שלושה שיגורים לעבר ישראל - אחד יורט על ידי לוחמי כיפת ברזל, שיגור נוסף נפל בשטח פתוח ושיגור שלישי נפל בשטח הרצועה. בעקבות כך, צה"ל תקף מטרות חמאס ברצועת עזה. 

"יש השלכות בין יהודה ושומרון לרצועת עזה"

הפרשן הצבאי של מעריב, טל לב רם, התייחס ב-103FM לירי ומסר: "זה אירוע שבוודאות יודעים לסמן אותו כירי רקטי. צריך לומר שזה מתחיל להיות רצף, זה אירוע שני של רקטות שמתרחש בכמה ימים בודדים. אתה בתוך הסלמה נמשכת בזירה הפלסטינית, יש השלכות בין יו"ש לרצועת עזה. מה שגבר בימים האחרונים זה האיומים סביב הכליאה, איומים ששמענו גם חמאס וגם מהג'יהאד האסלאמי. נראה שזה הולך ומתחבר יחד, גם יו"ש, גם הזירה הפלסטינית וגם המציאות שלנו".

בעקבות הירי בדרום, קו הסיוע של עמותת נט״ל תוגבר הקו מעניק סיוע נפשי לכל מי שחש חרדה ולחץ בעקבות המצב הבטחוני. 1-800-363-363

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm