המתיחות בדרום: לאחר שיגור הרקטה אתמול, חיל האוויר תקף הלילה (בין רביעי לחמישי) מספר מטרות של ארגון חמאס ברצועת עזה. כמו כן, מספר התרעות צבע אדום הופעלו במהלך הלילה ביישובי העוטף. 

באזור השעה 2:40 בלילה, הופעלה התראת צבע אדום בבשדרות, איבים וניר עם. מעט משעה לאחר מכן, הופעלה ההתראה גם בכפר עזה. במהלך תקיפות חיל האוויר ברצועה, הופצצו אתרי ייצור, שימור ואחסנת אמצעי לחימה של חמאס. בנוסף, הופצץ גם אתר ייצור ואחסנת חומרי גלם כימיים המשמש את מערך הייצור הרקטי של ארגון הטרור. 

בתוך כך, הזרוע הצבאית של חמאס דיווחה כי פעיליה השתמשו בטילי קרקע-אוויר נגד מטוסי חיל האוויר. בסוכנות הידיעות הפלסטינית "שהאב" ציטטו גורם בארגון שמסר כי "הפעילים התעמתו עם המטוסים הפולשים לרצועת עזה עם טילי קרקע-אוויר וטילים נגד מטוסים".

כאמור, רקטה אחת שוגרה אתמול מרצועת עזה לעבר שטח ישראל  ויורטה על ידי לוחמי ההגנה האווירית. קודם לכן, הופעלה אזעקת צבע אדום בשדרות ויישובים סמוכים. ארגון הטרור "גוב האריות" לקח אחריות על ירי הרקטה, כך על פי דיווחים פלסטינים. 

אישה כבת 50 נפצעה באורח קל לאחר שמעדה בדרכה למרחב המוגן. חובשים ופרמדיקים של מד"א שהוזעקו למקום, העניקו לה טיפול רפואי ופינו אותה לבית החולים. מעיריית שדרות והמועצה אזורית שער הנגב נמסר כי לא אותרו נפילות בשטחם. האזעקה נשמעה בזמן האזכרה לאלה אבוקסיס ז"ל שנהרגה מרקטת קסאם לפני 18 שנה.