לאחר שיגור הרקטה אתמול, חיל האוויר תקף הלילה מספר מטרות של ארגון חמאס ברצועת עזה. כמו כן, מספר התרעות צבע אדום הופעלו במהלך הלילה ביישובי עוטף עזה. על כך, הפרשן הצבאי של "מעריב", טל לב רם, שוחח הבוקר (חמישי) עם גיא פלג וניסים משעל ב-103FM.

בפתח השיחה, הסביר לב רם: "מה שהיה הלילה זה המשך של מה שהיה לפני חמישה ימים. מה שמתחיל בדרך כלל ביו"ש, מזרח ירושלים, הר הבית, מסתיים בעזה. לצערי אנחנו בתוך הכיוון הזה. לפנות בוקר צה"ל יוצא לתקוף, חיל האוויר, תוקף מעשה גם מתקן לייצור רקטות וגם מתקן שבו מאוחסנים חומרים כימים שמשמשים להתקנת חומר הנפץ או ליצירתו. במקביל ירי של נ"מ, טילי כתף, לעבר המטוסים שגם מפעיל 3 פעמים את האזעקות. ריטואל של הסלמה. הטענה או מה שלמעשה, המסר החוזר לישראל מארגוני הטרור בעזה, זו התגובה על מה שקורה בבתי הכלא".

לאחר מכן, נשאל האם האירועים של היממה האחרונה, קשורים לאסירים או להמשך האירוע בג'נין. לב רם השיב כי "זה מתחיל בג'נין, אחרי זה ממשיך לפיגועים קשים. אין אשמה כזו או אחרת על ממשלה. יש פה הסלמה. אני חושב שיש פה בעיית משילות של ראש הממשלה בתוך ממשלתו".

"כי בסופו שלד בר כשיש כבקר הסלמה, יש את נתניהו, גלנט, שמבקשים לייצב את הזירה, ומנגד יש שר שמנהל בעיקר ביחסי ציבור, אמירות, פעולות שזוכות גם ליחסי ציבור, כאילו נושא המאפיות הנושא העיקרי. יש את מזרח ירושלים ששם היה טריק לחבר בין בנייה בלתי חוקית למאבק בטרור, אז גם השכונות במזרח ירושלים ממשיכות את ההסלמה. ויש את הסיפור של הכלא. בן גביר מטעם עצמו הולך וקובע קביעות שאחרי זה מייצרות השלכות לגבי ראש הממשלה ושר הביטחון", הוסיף.

בהמשך, התייחס למשוואה שיצרו ברצועת עזה כי פגיעה באסירים תוביל לשיגור רקטות. לדבריו, "זה תמיד היה. הנושא הזה של בתי הכלא תמיד היה רגיש. זה לא אומר שאתה לא פועל ולא מדכא שצריך, השאלה היא שאלת העיתוי, מה הטיימינג שלך. כאן יש חוסר סינכרון בין סדרי העדיפויות שמבקש נתניהו באמצעות שר הביטחון אל מולן מדיניות אחרת, אתה שומע כבר אמירות בתוך הממשלה שמתנגדות למדיניות של הממשלה עצמה. הדבר הזה מבחינתה של ישראל לא מוסיף לרגיעה, לכן אתה ממשיך להתגלגל לתוך הדבר הזה".

בסיום, אמר כי "כל אחד משחק את הגבולות עד הקצה מבלי להגיע להסלמה. הערכת המודיעין שלא יימשך הירי כתוצאה ממה שקרה הלילה, אבל אין ספק שאם הסבב הזה נגמר אולי, אבל אם המגמה תמשך של ההסלמה, בעיקר במזרח ירושלים ובבתי הכלא, אני לא רואה את עזה שקטה. אנחנו לצערי נראה עוד מהמקרים האלה ככל הנראה".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm