רקטה אחת שוגרה אתמול מרצועת עזה לעבר שטח ישראל ויורטה על ידי לוחמי ההגנה האווירית. קודם לכן, הופעלה אזעקת צבע אדום בשדרות ויישובים סמוכים. בצירוף מקרים מצמרר, ההתרעה הופעלה בשדרות בזמן האזכרה שהתקיימה לאלה אבוקסיס ז"ל, שנהרגה מפגיעת קסאם לפני 18 שנה. 

במהלך הלילה: חיל האוויר תקף ברצועה; מספר רקטות נורו לעוטף עזה

יונתן אבוקסיס, אביה של אלה, שוחח הבוקר (חמישי) עם גיא פלג וניסים משעל בתוכניתם ב-103FM, וסיפר: "התכנסנו במשכן אלה, מקום שנבנה לזכרה של אלה, אחרי שנרצחה, במהלך הטקס כאשר הרב איפרגן דיבר נשמעה אזעקה של צבע אדום. היו שם אנשים שבאו לכבד אותנו את זכרה של אלה, חלק מהם לא תושבי שדרות, הם נכנסו להיסטריה, לחץ, לא ידעו מה עושים. אנחנו צועקים 'המקום ממוגן', אבל כלום, אנשים לקח להם זמן להירגע ולהאמין שבאמת המקום ממוגן ויכול לשמור עליהם".

בואו לשדרג את האנגלית שלכם: לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

הוא סיפר על מותה הקשה של בתו: "היא קפצה על אחיה הקטן ונשכבה עליו, הקסאם נפל לידם והיא חטפה את הרסיסים ואיבדה את ההכרה במקום. זה ממש כבר בלתי נתפס במוח שאחרי 20 שנה ויותר של ירי של קסאמים הדבר הזה לא נגמר. זה לא נגמר".

כשנשאל האם יש בו תקווה שהמצב ישתנה עקב חילופי השלטון שנעשו לאחרונה, השיב: "אנחנו כל הזמן מצפים, אבל לא שוכחים גם כשאלה נהרגה במשמרת של הימין, של הליכוד. אני לא יודע מה הם עשו הרבה מאז, כי מאז נהרגו עוד אנשים בשדרות ונפצעו. אנחנו באמת מקווים ומצפים שיהיה לזה סוף".

הוא תקף: "אמרתי את זה אז - ברגע שהסכמתם שימגנו אותנו הסכמתם שיהיו פה עוד קסאמים, השלמתם עם זה. ראש העיר הקודם ז"ל אמר 'אנחנו לא נמגן את עצמנו לדעת', אבל בכל זאת מיגנו את כל שדרות. מי שלא היה לו ממ"ד בנו לו, אבל זה לא נותן פיתרון. לי היה ממ"ד בבית, אבל הבת שלי נהרגה ברחוב".

"אנחנו רוצים פה שקט, תעברו ליד קשה, למחירון. קאסם? אין חשמל חצי שנה. עוד קאסם? אין חשמל ואין עבודה. אנחנו צריכים לעבור ליד קשה איתם. לא יכול להיות שהיום ב־2023 מחבלת מצליחה להוציא הקלטה מתוך הכלא. איפה נשמע כזה דבר? ככה היא מתסיסה את כל המחבלים", הוסיף. 

"הלכנו איתם במקל וגזר, בטוב, קיבלו כסף, שיקמנו אותם, אני זוכר אותם בתור ילד איך הם הסתובבו בעזה, בלי נעליים ובלי בגדים. את זה צריך להראות להם בהסברה. היום הם מרימים את הראש. הם יורים בלילה ובבוקר באים לשדרות לעבוד, זה לא נתפס הדבר הזה", ביקר.

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו, 103FM.