פסטיבל דרום אדום החגיגי מתקיים השנה בצל הרקטות מעזה, התראות הצבע האדום ומזג האוויר הסוער - בקרב התושבים בעוטף עזה החיים ממשיכים כרגיל, אך החשש הגדול הוא מביטול של מבקרים. יפעת בן שושן, תושבת נתיב העשרה ומדריכת סיורים "על הגבול" בעוטף עזה סיפרה: "היה לי היום סיור מרגש. לא ברור מאליו שאנשים מגיעים לאחר לילה שירו רקטות לאזור. המבקרים שהגיעו נתנו לי המון כוחות לחודש הקרוב". 

אך למרות הנחיות השגרה לתושבים, ישנם אנשים שחוששים להגיע לאזור: "הבוקר קיבלתי הודעה מקבוצה של 60 מטיילים שהם לא יגיעו בעקבות ירי הרקטות", הוסיפה יפעת. "יש כאן מקום לכולם, שפע של אפשרויות בנגב המערבי. עצוב איך שהפיתות של האסירים הביטחוניים משפיעים על הלחם של תושבי העוטף".

תמיר כהן, הבעלים של משתלת "דרך הזית", שנמצאת במושב זמרת אמר: "כרגע יש תנועה של אנשים, אבל לדעתי פחות מגיעים בגלל מזג האוויר ולא בעקבות החשש מהטילים. בנגב יבחן העם, היום המקום היחידי שאפשר להנות ממנו מפריחה ועסקים טובים זה בדרום. אני מקווה שהמצב יהיה רגוע כי במהלך פסטיבל דרום אדום, אנשים רבים מגיעים לבקר במשתלה, יש לנו בית קפה ואוסף של עצי זית ייחודיים. אם הירי ימשך, אז כמובן שמי שיחשוש לא יגיע, בסוף זה המצב".

גלעד פישר, הבעלים של מתחם האירוח נור גלמפינג בעין הבשור אמר בנוגע להסלמה הביטחונית: "יש לזה השלכות עם העסק שלנו. אבל מצד שני אנחנו רואים פריחה של האזור וגאים להיות חלק מהמובילים שלה. החזון שלנו הוא לגרום לנגב המערבי להיות המקום הבא של ישראל, זה שהישראלים עוד לא גילו. יש לנו פנינה, אזור מדברי שהוא גם ירוק וגם רק שעה מהמרכז. אז כן זה לא נעים לפעמים, אבל כמעט אין לנו ביטולים, והקהל הישראלי תומך ואוהב לטייל וזה מרגש תמיד מחדש. אנחנו מלאי אופטימיות לעתיד של הנגב המערבי וגאים לעזור לו לקרות".

תומר, תושב שדרות, אמר כי "דווקא עכשיו, ברגעים של הסלמה, חשוב שיגיעו מבקרים לעוטף, לחזק את התושבים - להראות שאף אחד לא ישבור אותנו. הירי מעזה לא יעצור אותנו". בין הפעילויות שמציעה העיר שדרות, ניתן למצוא סיורים קולינריים, שישי חגיגי ב'מצפה שדרות', ביקור בבית המייסדים, סדנת רוקמות, אירוח ביתי, ו-'דואט באדום'.

ראש עיריית שדרות, אלון דוידי: "על-אף היממה שעברנו בשדרות ודווקא בגלל המצב, אני קורא לכל עם ישראל להגיע לשדרות עיר שבה תושבי העיר נמצאים בלב העלילה. בשדרות יש הרבה צבעים ולא רק צבע אדום וכמדי שנה אנו פותחים את שערי העיר למבקרים מכל רחבי הארץ שיגיעו ויגלו את הסיפורים, הטעמים והתרבויות השונות. בואו להנות מנוף מדהים, מפריחת הכלניות ומאוכל ייחודי ומגוון".