הכוננות הביטחונית הגבוהה תימשך בסוף השבוע, ובצה"ל נערכים להמשך ההסלמה במספר גזרות. המתיחות בבתי הכלא הביטחוניים צפויה להימשך ולהשפיע על המתיחות גם בדרום, כאשר בלילה שבין רביעי לחמישי שוגרו 12 רקטות וטילי נ"מ משטח הרצועה לעבר ישראל.

פרשן "מעריב" מסביר: "ירי הרקטות - תגובה על מה שמתרחש בבתי הכלא"
לאחר פרסום הקלטת: ארגוני הטרור בעזה במסר מאיים לישראל

שירות בתי הסוהר העלה אתמול את רמת הכוננות, מחשש שאסירים ינסו לפגוע בסוהרים בבתי הכלא הביטחוניים. אזהרת השב"ס מגיעה אחרי שהשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר החליט לסגור מאפיות פיתות בבתי הסוהר נפחא וקציעות, שהופעלו על ידי האסירים הביטחוניים הכלואים שם.

במערכת הביטחון מבקרים את התנהלותו של בן גביר. גורם ביטחוני אמר: "בן גביר מתנהל בקו עצמאי, כאילו שהוא במופע יחיד". לדבריו, יש זיקה מובהקת בין הזירות השונות - יהודה ושומרון, מזרח ירושלים ועזה, והמתיחות הגוברת בבתי הכלא הביטחוניים מקרינה על כל הגזרות. במבצע מוצלח של יחידת המסתערבים של מג"ב איו"ש עצרו אתמול הכוחות פעיל טרור בג'נין שתכנן לבצע פיגוע בטווח הזמן המיידי.

במקביל, ברצועת עזה בפעם השנייה בתוך ימים בודדים ירו ארגוני הטרור רקטות מהרצועה. לאחר שנורתה הרקטה לשדרות שלשום בערב כתגובה על המתיחות בבתי הכלא הביטחוניים, בלילה שבין רביעי לחמישי תקף חיל האוויר ברצועה שני אתרים של חמאס לייצור ואחסנה של רקטות. במקביל לתקיפת חיל האוויר, בוצע ירי נוסף מהרצועה אל עבר שדרות. בסך הכל נרשמו 12 שיגורים מהרצועה, ומתוכם מספר טילי נ"מ שנורו לעבר המטוסים וחדרו לשטח ישראל.

תקיפת צה"ל ברצועת עזה. באדיבות דובר צה"ל

ירי הרקטות לעבר שדרות גרם אתמול לשיבושים בשגרת החיים בעיר. חלק מההורים לא שלחו את ילדיהם למוסדות החינוך, ומסעדנים ומדריכי תיירות סיפרו על ירידה במספר המבקרים, עם תחילת פסטיבל "דרום אדום" באזור. "העובדה שהיינו צריכים להתעורר באמצע הלילה הקשתה. הילדים התעוררו, וקשה היה לישון שוב בממ"ד", סיפר תושב העיר מנדי ריזל.

במהלך אזעקת צבע אדום שלשום בערב, ריף משה בניטה, בן השמונה חודשים, שבר את הירך, כאשר החליק מידיה של אחותו בת ה־7 במהלך הריצה לממ"ד. האב יעקב סיפר: "כואב לי שאחרי 22 שנים גם הילדים שלי גדלים לכזו מציאות, כואב לי שהבן שלי שבר את הרגל עוד לפני שהתחיל ללכת, ושהבת שלי חיה במציאות של ריצה פתאומית ומהירה לממ"ד".