אלוף פיקוד דרום במיל' וחבר הכנסת לשעבר טל רוסו, התראיין היום (שני) לתוכניתן של אראל סגל ב-103FM. רוסו התייחס ליוזמה של יוצאי היחידות הצבאיות השונות בנוגע לרפורמה המשפטית: "זו חבורה צעירה של יוצאי מטכ"ל ויחידות אחרות, הצטרפו לזה שריון וכמעט כל הגופים מהמילואים. אנשים שמוטרדים, שרואים פה שהולכת להתבצע מהפכה משטרית, לא פחות מזה. מוטרדים. כל אחד מנסה לעצור את הטירוף. אני לא רואה צדדים, אני לא רואה פה שום צדדים, אני לא רוצה להתייחס לאנשים אחרים שאמרו משהו. זה צריך להטריד את כולם".

האזינו לקטע מתוך התוכנית:

כנשאל מדוע הוא מתייחס לרפורמה המשפטית בתור מהפכה משטרית, אמר: "אני מסתכל על זה כמכלול שלם של דברים שנעשים. ההיסטריה והמהירות לא מאפשר באמת חשיבה. נכון לעשות רפורמה, אבל לעשות את זה בחשיבה, בתכנון. להגיד 'הציבור לא סומך על בית המשפט', הוא לא סומך עוד יותר על הפוליטיקאים. להעביר את כל המשקל לפוליטיקאים יהיה אסון. לא עשית משאל עם על החוקה, זה שיש לך 64 אז מותר לך לעשות הכול? לחרב הכול? זה שכרון כוח". בנוגע לבליץ החקיקה אמר רוסו: "אני מנסה בכל דבר אפשרי לעצור את הטירוף של הבליץ הזה. הבליץ הזה מסוכן למדינת ישראל. אני מנסה להסביר שזה לא עניין של ימין ושמאל, חייבים להבין את המשמעויות של הדבר הזה".

גלי בהרב-מיארה (צילום: שיר תורם פלאש 90)
גלי בהרב-מיארה (צילום: שיר תורם פלאש 90)

אלוף במיל' רוסו המשיך להתייחס לרפורמה המשפטית ואמר: "יש חוק ואין חוקה. היועצים המשפטיים יכולים לתת לך את המסגרת. כאילו יש שלוש רשויות, זה קשקוש. כל הנושא של המחוקקת לא קיים. נשאר לך בסוף בלם אחד קטן, שאותו אתה רוצה גם להוריד. שזה פשוט מטורף. זה בדיוק המקום לעשות תהליך מסודר של חשיבה, עם אנשי מקצוע, וללא בבליץ' כזה. בחודש אחד, עם כל המחאות, ואני רואה את החבורה הזו שיושבת שם, שזה בכלל לא משפיע עליהם. זו חבורה מנותקת, לא קשובה למה שקורה. זה יכול להביא אסון למדינת ישראל. בסוף חייבים להיות איזונים, אין מה לעשות".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm.