נראה שהמתיחות הביטחונית הגוברת שנרשמה לאחרונה בעוטף עזה ובגדה המערבית רק החריפה מאז הפיגוע בירושלים בו נרצחו שבעה בני אדם. תת אלוף במילואים אמיר אביבי, מנכ"ל תנועת 'הביטחוניסטים' שוחח על כך הבוקר (שלישי) עם יואב מינץ ברדיו צפון 104.5FM.

הפיגועים הקשים בירושלים: מה גורם לצעיר להשיג אקדח ולצאת למסע הרג? | דעה
בעקבות מידע מודיעיני: חשוד שאיים לבצע פיגוע במרכז נעצר סמוך לטולכרם

מינץ סיפר: "לחמאס באופן עקרוני ואסטרטגי אין שום אינטרס לפתוח מערכה בעזה. הרבה יותר נוח וכדאי לחמאס לנסות להמשיך להוציא פיגועים ביהודה ושומרון ובירושלים. ראינו שהפיגועים האלה לצערו יכולים גם להיות קשים מאוד, לכן מן הסתם צריך הגברת ערנות גדולה מאוד".

"צריך להבין שהחמאס כל הזמן מנסה להוציא פיגועים קטלניים - בלי הפעילות היוצאת מן הכלל של צה"ל ושב"כ ומשטרת ישראל ומג"ב - היינו חווים אין ספור פיגועים. חמאס ואיראן שמים את כל כובד משקלם על הברחות נשק בהיקפים מטורפים בבקעה. גם מול זה מערכת הביטחון עושה פעילות, אבל העסק הזה הוא במקום אחר לגמרי - לא זכור לי הברחות נשק בהיקפים כאלה", הוסיף.

לסיכום, טען תא"ל אביבי כי: "בדרך נס בגלל שהנשק לא עבד, נמנע פיגוע קטלני של חמישה מחבלים במסעדה ביריחו שבה ישבו 30 אורחים. אם צה"ל לא היה שם, קשה לי לחשוב איך המדינה שלנו הייתה נראית". והבהיר: "הגענו לרמה כזאת של אנרכיה שחמאס שולט ברחובות גם ביריחו, לא רק בג'נין ושכם וחברון. בהחלט אפשר לומר שהרשות לא ממש שולטת, אין מה לבנות עליה יותר מדי".