גורם ביטחוני בכיר טען כי ישנו מידע המצביע על כך שאיראן עשויה לנצל את המצב הקשה בסוריה בעקבות רעידת האדמה העזה ותנסה לנצל את משלוחי הסיוע ההומניטרי על מנת להעביר נשק ואמצעים שונים לחיזבאללה, כך דווח הערב (חמישי) בעיתון הסעודי "אילאף". 

דיווח: ישראל פועלת לגיבוש קואליציה צבאית יחד עם המערב נגד איראן
דיווח בסוריה: לפחות עשרה הרוגים בתקיפת שיירת המשאיות בגבול עם עיראק

הגורם ציין כי ישראל לא תהסס להפציץ  כל ציוד איראני שיישלח לסוריה בחסות הסיוע ההומניטרי. לדבריו, טהרן ניסתה בעבר להעביר ציוד ונשק במסווה דרך משאיות שהובילו בין היתר פירות וירקות. לדבריו, למשטר אסד אין שום סמכות לדרוש מאיראן לעצור את העברת אמצעי הלחימה, כשכן רוב ההברחות מתבצעות בידיעת המשטר, גם ללא אישורו. עוד אמר כי ישראל הגבירה את המעקב בכל המרחבים על מה שאיראן מעבירה בימים לסוריה וכי אנשי המודיעין פועלים על מנת לאתר את המשאיות האיראניות ואת תכולתן. 

כזכור, בחודש שעבר דיווח הארגון הסורי לזכויות אדם כי כלי טיס תקפו שיירת משאיות באל-בוכמאל, בגבול סוריה-עיראק. עוד דווח כי התקיפות האוויריות בוצעו נגד מפקדים איראנים. לפי דיווח ב"אל-ערביה" הסעודית, השיירה כללה 25 כלי רכב והותקפה אחרי שחצתה את הגבול מעיראק. עוד דווח כי היא עברה דרך מעבר שבשליטת חיזבאללה וכי כלי הטיס שיגרו נורי אזהרה כדי לאפשר לנהגים להימלט.

התקיפה בגבול עיראק-סוריה. צילום: רשתות ערביות

באשר לסיוע ההומניטרי לנפגעי רעש האדמה, טען הבכיר כי הצבא לא קיבל הנחיות לספק לסוריה תרופות או ציוד, אולם ישראל תהיה נכונה לסייע בכל מקום בו יתעורר צורך והיא תתבקש לעשות זאת.